Assenyala un conegut restaurant per no parlar en català i se n'emporta un sonor zasca
'Quan tornis, Joan Lluís, si cal t'atendré jo mateix perquè surtis súper content', li ha dit Jordi Cruz
L'última apocalipsi a Catalunya va ser que el restaurant ABaC, de Jordi Cruz, no va atendre en català un client. Es tractava del director de teatre Joan Lluís Bozzo, que va anar a l'exclusiu restaurant per, després, penjar un polèmic missatge en xarxes. 'Tres estrelles de decepció!', va dir.
La polèmica: no el van atendre en català a un restaurant de luxe
Joan Lluís Bozzo és conegut per parlar sense traves. Allà on trobi una cosa que, segons la seva opinió, és injusta, ho denuncia als quatre vents. L'últim atropellament que va trobar el va viure ell mateix: no el van atendre en català al restaurant ABaC.
Bozzo no va optar, donçs, per una crítica gastronòmica. Al marge de la qualitat o, simplement, de tenir l'oportunitat de gaudir d'un luxe així, Bozzo va fer una crítica lingüística. Cosa que li va valer més d'un retret: problemes de burgesos que poden pagar 300 euros per dinar, li deien.
Jordi Cruz explica el que ha passat
El xef del restaurant, el conegut Jordi Cruz, no participa gaire en xarxes. Quan ho fa és, entre altres coses, per desmentir notícies referides a la persona. Com calia esperar, s'ha pronunciat sobre aquest assumpte.
El menú degustació sembla que està en suficients idiomes perquè ningú no vegi la seva integritat lingüística compromesa. Des d'espanyol fins a rus i passant per xinès mandarí: en català, és clar, també Per què, aleshores, Bozzo no ha estat atès en català?
Perquè part del personal del restaurant és estranger. Així, s'explica el cuiner, és probable que Bozzo fos atès per un maître que és italià o un altre que és basc. I, sobre això, afegeix que 'estan aprenent el català'.
Finalment, es dirigeix ell mateix a l'afectat i hi dedica un missatge. 'Quan tornis, Joan Lluís, si cal t'atendré jo mateix perquè surtis súper content... d'acord?'.
Més notícies: