
Ingressen a presó diversos multireincidents de Calella arran de les queixes de l'alcalde
Les queixes de l'alcalde han tingut efecte
El debat actual sobre la multireincidència i la immigració va començar a Calella, on l'alcalde va demanar ajuda per acabar amb un grup de delinqüents que tenia atemorits els veïns. La resta d'alcaldes de Junts a la comarca li van mostrar el seu suport. I el partit ha acabat fent seva la reivindicació.
L'alcalde de Calella, Marc Buch, demanava l'expulsió immediata dels estrangers multireincidents per acabar amb el problema de la inseguretat. Junts demana ara aquesta mesura, i reclama les competències d'immigració. ERC i altres partits de l'esquerra acusen Junts de comprar el discurs de la “extrema dreta”.

El debat ha servit almenys per a alguna cosa, i és que vuit dels onze multireincidents de Calella ja són a la presó. La majoria són joves menors de 35 anys que acumulen més de 250 antecedents. La crida de l'alcalde va tenir el seu ressò, i ara el municipi és una mica més segur.
Més policia i informes més exhaustius
L'exemple de Calella demostra que el debat sobre la seguretat serveix perquè totes les administracions es posin les piles. L'alcalde, Marc Buch, va alertar en el seu moment que la Policia Local del municipi estava desbordada per aquests delinqüents. Els lladres estaven causant un greu problema d'inseguretat.
Després de la crida, els Mossos d'Esquadra van obrir diverses investigacions relacionades amb robatoris violents a la localitat. Això ha portat vuit dels onze delinqüents a la presó. Es tracta d'una successió d'èxits de diversos cossos i serveis, després que el cas assolís dimensió mediàtica i política.
Interior ha confirmat que hi ha més presència policial dels Mossos a Calella després de la crida de l'alcalde. Però a més, s'han dut a terme exhaustius informes que incloïen els antecedents dels delinqüents i més proves incriminatòries. Això ha permès augmentar la pressió sobre jutges i fiscals per demanar el seu ingrés a presó.
Solucions a llarg termini
És a dir, que la denúncia dels alcaldes del Maresme ha acabat tenint efecte perquè la policia i la justícia s'han posat les piles. Aquest ha estat el resultat d'un pla de xoc que porta en marxa des del 20 de desembre. Però al municipi temen que el problema torni quan es desactivi el dispositiu especial.
La junta local de seguretat es reunirà amb el conseller d'Interior el pròxim 31 de gener, per trobar solucions a llarg termini. Això coincideix, a més, amb la petició del Govern al Ministeri de l'Interior per reformar de manera urgent el Codi Penal. La intenció és acabar amb la impunitat dels multireincidents.
La majoria d'aquests delinqüents que acumulen el gruix dels delictes amb prou feines passen uns dies a la presó i després tornen a sortir al carrer. El seu mode de vida acaba sent la delinqüència, i paguen per això un preu molt modest. El debat és damunt la taula, i està servint perquè almenys les coses es moguin.
Més notícies: