Molta gent amb safates independentistes i un cercle amb salses de la marca Espinaler
POLÍTICA

Els indepes s'enfaden ara amb la marca Espinaler

Els independentistes han carregat contra la marca catalana Espinaler després que un usuari compartís unes fotos a X

Una tempesta s'ha desfermat a les xarxes socials amb la marca catalana Espinaler. Tot ha passat després que l'usuari @AviSalviOficial compartís un tweet expressant el seu disgust en trobar etiquetes en castellà als productes de l'establiment d'Espinaler a Vilassar de Mar.

L'usuari va lamentar en el missatge que, sent català, no gastaria ni un euro en productes d'Espinaler a causa de la presència del castellà a les etiquetes dels productes. Les imatges adjuntes al tweet revelen una varietat de productes gurmet que van des de musclos fins a mongetes del Ganxet, tots amb etiquetes en castellà.

Els indepes carreguen contra Espinaler

El tweet ha esdevingut ràpidament viral, acumulant més de 63 mil reproduccions i generant una cascada de comentaris. Usuaris independentistes s'han unit a la crítica, argumentant que una marca catalana hauria de preservar i promoure la llengua catalana a totes les seves comunicacions.

La crítica no s'ha limitat a Espinaler. Altres usuaris han assenyalat marques com Casa Tarradellas, acusant-les també d'etiquetar productes en castellà. S'ha instat el boicot contra aquestes marques que, segons els crítics, no respecten la identitat cultural catalana.

L'episodi ha desencadenat un debat més ampli sobre la identitat cultural, la relació entre l'etiquetatge de productes i la defensa de l'idioma català. Alguns usuaris expressen la seva decisió de no comprar productes d'Espinaler, qualificant la marca de "sobrevalorada", mentre que altres donen suport a la decisió de l'usuari inicial.

L'actitud independentista és totalment perjudicial per a Espinaler. Considerant-la excessiva i potencialment perjudicial per al prestigi de les marques catalanes al mercat global.

Silenci d'Espinaler

Enmig de la creixent atenció i la controvèrsia, Espinaler ha optat pel silenci, sense emetre cap declaració pública en resposta a les crítiques. L'empresa, amb una rica història i presència internacional a més de 30 països, enfronta el desafiament de mantenir la seva reputació en un context on la política i la lingüística convergeixen.

Aquest episodi reflecteix com fins i tot les preferències lingüístiques poden esdevenir un tema candent a la societat catalana, estenent-se a l'àmbit comercial. La situació destaca la sensibilitat al voltant de la identitat cultural.

També planteja preguntes sobre la relació entre la llengua i la percepció de l'autenticitat de les marques a la regió. .