La hipocresia del 2 dels Comuns: es queixa de l'aeroport quan en viu d'ell
L'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, va de número dos amb els Comuns i des del principi s'ha oposat a l'ampliació de l'aeroport
Entre altres coses, la Catalunya de la política processista provoca una sensació de mareig inconcret. La barreja d'interessos electorals i compromisos ideològics de tota mena condueix a situacions difícils de diagnosticar. En els darrers mesos s'ha pogut comprovar amb certa claredat. Els exemples són nombrosos.
Alhora que es perdia la Fórmula 1, el Govern maniobrava com podia per recuperar-la; ERC votava a favor del Hard-Rock, però dient que no n'era el seu model de país; i els Comuns tombaven els pressupostos alhora que empenyien un tripartit a Barcelona. Al final, Aragonès aprofitava tot aquest panorama per avançar eleccions quan el seu portaveu, Patrícia Plaja, va assegurar a aquest mitjà que les eleccions no s'avançarien.
D'entre tot aquest rosari de contradiccions més o menys evidents també hi ha l'ampliació de l'aeroport del Prat. La intenció de Pedro Sánchez era invertir 1.700 milions d'euros per ampliar l'aeroport, però la indefinició de la Generalitat va fer fracassar el projecte. Un dels grups de pressió van ser els Comuns i, entre ells, el mateix alcalde del Prat, Lluís Mijoler, que ara va de número dos a les llistes al Parlament.
Els ingressos per IBI del Prat
L'alcalde Mijoler ha estat una de les veus més crítiques amb l'ampliació de l'aeroport. Els seus motius són fonamentalment ecologistes i consisteixen a no afectar la llacuna de la Ricarda. Quan semblava que la Generalitat havia arribat a un acord amb Moncloa, Mijoler avisava que des de l'Ajuntament del Prat s'oposarien en rodó.
Però la veritat és que una de les fonts de riquesa del Prat de Llobegrat és l'aeroport. Concretament, l'IBI que ingressen per l'aeroport, que ronda els 30 milions d'euros. Després de Madrid, el Prat és el municipi que rep més ingressos d'impostos per part d'AENA.
Els Comuns insisteixen que ells no volen un model de país de “totxo i casino”, com diu el mateix alcalde Mijoler. El model, diuen, és el de la innovació i la transició ecològica. El que és segur és que de moment Catalunya s'ha quedat sense el Hard-Rock i sense l'ampliació de l'aeroport.
Més notícies: