
La Guàrdia Urbana avisa que 'la seguretat a Barcelona fins després de Reis no està garantida'
El cos s’enfronta a una allau de baixes laborals davant els incompliments de l’Ajuntament
La inseguretat s'ha convertit en una de les principals preocupacions tant de les autoritats com dels ciutadans a Catalunya. Un element important per fer front a l'auge de la delinqüència és la prevenció, que passa per tenir cossos policials robustos i ben equipats. A Barcelona, epicentre de la criminalitat a Catalunya i Espanya, la Guàrdia Urbana fa setmanes que llança un SOS.
Els agents van sortir al carrer el 13 de desembre en una manifestació massiva on van reclamar el compliment de les millores laborals promeses per l'ajuntament. Ja aleshores van advertir de la possibilitat d'una allau de baixes laborals coincidint amb les festes nadalenques. Ara tornen a llançar un advertiment, en dies clau per a la seguretat a la ciutat comtal.

En una entrevista a RAC1, el portaveu del sindicat CSIF de la Guàrdia Urbana, Enrique Zambrano, ha alertat que "la seguretat a Barcelona, des del 31 fins després de Reis, no està garantida". Zambrano parla d'una "setmana negra" que afectarà el servei als districtes més conflictius. Aquests són l'Eixample, Ciutat Vella i Sants-Montjuïc.
CSIF responsabilitza Jaume Collboni
El representant sindical alerta que no s'han complert les exigències mínimes del reconeixement d'unitats bàsiques de la Guàrdia Urbana a Barcelona. Això "manté obert el conflicte" a Barcelona, amb "clares repercussions per als ciutadans i la seguretat" a la ciutat.
El sindicat anima els agents que es trobin malament a quedar-se a casa, "perquè és l'única manera que s'evidenciï l'estat en què estem treballant". Zambrano fa especial esment als agents de reforç, que aquests dies són clau per garantir la seguretat en una ciutat amb grans aglomeracions. Sense el reconeixement de l'ajuntament, n'hi haurà molts que no aniran a treballar.
El portaveu del CSIF recorda que un agent del cos continua cobrant molt per sota de la resta de professionals malgrat l'alta sinistralitat a què s'enfronten. "Si els agents no veuen reconeguda la seva tasca, es negaran a renunciar al seu dia de festa per venir a reforçar el servei", diu. Això dibuixa un escenari de moltes baixes laborals que lògicament comprometrà la seguretat dels ciutadans.
"Els serveis del cos en aquestes dates assenyalades no es veuran reforçats per la policia a causa de la desatenció del senyor Jaume Collboni", ha afirmat Zambrano. El sindicat assenyala directament l'alcalde de Barcelona com a responsable d'aquesta situació.
Més notícies: