Muntatge d'un primer pla de Pedro Sánchez somrient i de fons una classe sense alumnes
POLÍTICA

El Gobierno pagarà més als professors que ensenyin 'matemàtiques socioafectives'

La darrera ocurrència del ministeri d'Educació ha causat sorpresa i rialles


Oferir un incentiu econòmic als professors que ensenyin matemàtiques amb un sentit “socioafectiu” per reduir el rebuig dels alumnes cap a aquesta assignatura. Aquesta és la proposta en què està treballant el Gobierno de Pedro Sánchez. Segons l'últim informe PISA, el 28% dels alumnes espanyols de 15 anys no sap resoldre les operacions més bàsiques per desenvolupar-se a la vida.

A més, el 37% dels estudiants espanyols d'aquesta edat, sobretot les noies, diuen patir “ansietat matemàtica”. El ministeri d'Educació s'ha proposat de fomentar les classes matemàtiques “amenes” per rebaixar aquesta ansietat. L'objectiu és impartir la matèria atenent la seva aplicació pràctica a la vida quotidiana dels alumnes.

Com s'esperava, la nova ocurrència del Gobierno ha desfermat les rialles i les mofes a les xarxes socials. Però també hi ha preocupació real per la deriva de l'educació en mans d'aquest Gobierno. Es poden llegir comentaris com “si us plau ja n'hi ha prou de tonteries, us esteu carregant l'educació” o “les matemàtiques no són afectives, les matemàtiques exigeixen esforç”.

La nova ocurrència del Gobierno

Pedro Sánchez va anunciar el cap de setmana passat que un dels objectius del nou Gobierno és millorar els resultats de Matemàtiques i Llengua a Primària i ESO. Segons ha publicat El Mundo, una de les propostes consisteix a pagar més als professors que ensenyin Matemàtiques “socioafectives”. És a dir, impartir el programa d'una manera més amable i amb una aplicació pràctica a la vida quotidiana.

Centrar-se en Matemàtiques i Llengua suposa un cop de volant en les polítiques educatives del PSOE, que sempre relegava les assignatures instrumentals a un segon pla. Tot i això, ho fa per sotmetre-les al seu concepte de l'educació. És a dir, l'aprenentatge competencial, basat en les emocions i l'afectivitat.

Per millorar els resultats en Llengua i Matemàtiques, el Gobierno pretén “eradicar idees preconcebudes relacionades amb el gènere o el mite del talent innat indispensable”. També planeja altres mesures com ara desdoblar les classes perquè hi hagi menys alumnes, i una atenció més personalitzada dels professors. Això sí, no es dividiran els grups per nivells com ja es fa a altres països.

Millorar el coneixement dels professors

El Ministeri d'Educació mantindrà el pla de reforç fora de les aules només per als alumnes amb més dificultats. La seva intenció també és reforçar els coneixements dels professors. A Primària, millorant la formació en matemàtiques dels professors d'altres matèries, i a Secundària reforçant la formació pedagògica i didàctica dels professors de mates.

A més de les matemàtiques, el Gobierno vol millorar la comprensió lectora dels alumnes i les seves competències comunicatives. Per això estudia un pla de reforç de la lectura a les aules, enfocat a aquestes millores. El ministeri presentarà i debatrà aquestes propostes amb la comunitat educativa i les comunitats autònomes.

➡️ Política

Més notícies: