
ERC i Junts sí que es posen d'acord en l'atac a Sílvia Orriols
Josep Rull i Francesc-Marc Álvaro han coincidit en la comparació del pujolisme amb l'oriolisme
La ruptura de Junts amb el PSOE ha reactivat les hostilitats entre els dos principals partits processistes. Més enllà d'algunes tímides crides a la unitat, Junts i ERC estan més lluny que mai. Postconvergents i republicans no són capaços de posar-se d'acord en res, excepte en els atacs a Aliança Catalana i Sílvia Orriols.

La sortida de Junts del Govern el 2022 va ser l'inici d'una rivalitat que no només no decau sinó que va a més. Arran de la ruptura de Junts amb el PSOE, hi ha hagut un nou intercanvi de retrets i insults entre dirigents i militants d'ambdós espais. Ara mateix només hi ha una cosa que aconsegueix posar-los d'acord, i és la por compartida cap a l'auge de l'orriolisme.
Per això no és estrany que dirigents d'ERC i Junts parlin de vegades de la mateixa manera contra Sílvia Orriols. Això és el que ha passat amb Josep Rull i Francesc-Marc Álvaro, que (coincidència o no) han llançat una anàlisi calcada sobre Aliança Catalana.
La defensa del pujolisme contra l'orriolisme
Divendres passat, el president del Parlament i membre de l'executiva de Junts, Josep Rull, va visitar el plató de TVE. Durant l'entrevista va qualificar Aliança Catalana com "una esmena a la totalitat a Jordi Pujol". Rull va insistir a presentar Aliança Catalana com un projecte diametralment oposat a l'espai convergent que Junts aspira a reconquerir.
Rull va dir que Orriols va en contra de la cohesió social que van representar figures històriques com Jordi Pujol, Josep Benet o Francisco Candel. A més, afirma que té un discurs "profundament deshumanitzador" que no apel·la a "la Catalunya com un sol poble".
El Mundo publica aquest dilluns una entrevista amb el diputat d'ERC al Congrés dels Diputats, Francesc-Marc Álvaro. Parlant del seu nou llibre sobre l'auge de l'extrema dreta, afirma que "la tradició pujolista, en la seva millor formulació sobre la convivència i el model de país, és oposada a l'orriolisme".
No cal oblidar que Francesc-Marc Álvaro prové de la tradició pujolista, i que va passar d'admirador de CiU a candidat d'ERC. Representa doncs l'elit processista més oportunista, que ara veu en Aliança Catalana una amenaça per als seus interessos.
Rull i Álvaro coincideixen doncs a defensar el pujolisme per atacar l'orriolisme. És una simple coincidència, o hi ha un interès compartit a presentar-se com a hereus de la centralitat convergent per contrarestar l'impuls d'Aliança Catalana?
Més notícies: