Grup de policies caminant per un camí de terra envoltat de vegetació
POLÍTICA

Desallotgen un campament a Mataró amb més de cent empadronats de manera fraudulenta

Aquest cas mostra els perills de l'ocupació com a causa de la delinqüència

Un operatiu conjunt de Mossos d'Esquadra i Policia Local duu a terme des de primera hora del matí el desallotjament d'un campament il·legal a Mataró.

Un cotxe de la policia està entrant per una porta metàl·lica mentre un agent dret la manté oberta en una zona rural amb bassals i bústies negres a l’esquerra.

Aquest cas conté tots els exemples dels riscos que comporta l'ocupació. El campament tenia més de cent persones empadronades de manera fraudulenta, i a més del risc d'incendi generava problemes greus de delinqüència.

A més, exemplifica com sota l'excusa de la vulnerabilitat l'esquerra justifica l'ocupació i tots els problemes que comporta. El Sindicat de l'Habitatge de Mataró denuncia el desallotjament de "més de cent famílies víctimes de la crisi de l'habitatge".

La realitat és que, com revela El Caso, aquest campament il·legal poblat per unes 300 persones s'havia convertit en una zona totalment al marge de la llei. Dins hi conviuen famílies vulnerables amb delinqüents empadronats de manera fraudulenta, molts d'ells estrangers. L'ajuntament feia temps que en sol·licitava el desallotjament, pels problemes de seguretat i convivència que provocava.

Finalment va rebre l'ordre judicial que aquest matí ha estat executada pels cossos i forces de seguretat de l'estat. Entre altres coses, hi havia risc d'incendi ja que tenien punxada l'electricitat.

Porta d'entrada de la delinqüència

Aquest campament recorda el cas de Vallcarca, epicentre de l'ocupació a Barcelona on es va desallotjar un problemàtic campament il·legal. Aquell desallotjament també va ser criticat per l'esquerra radical, en oposició a les permanents queixes dels veïns. Això marca una contradicció entre l'esquerra i els veïns que conviuen diàriament amb la delinqüència.

L'ocupació i els assentaments il·legals generen espais d'impunitat que emparen i encoratgen la delinqüència. En molts casos, aquests assentaments porten associats problemes com el tràfic de drogues.

En el cas de Mataró, la policia investiga si hi ha pogut haver delictes urbanístics i mediambientals. Segons El Caso, hi ha dos germans imputats per enriquiment il·lícit mitjançant la cessió i explotació de l'espai.

Un altre cop Mataró

En tot cas, representa un altre cas d'ocupació il·legal a la ciutat que més ocupacions concentra proporcionalment a Catalunya. A Mataró hi ha un 70% més d'ocupacions que la mitjana catalana. Amb 130.000 habitants, l'any passat es van avortar 350 ocupacions.

El cas més problemàtic va ser el d'una ocupació frustrada per la policia al barri de Cerdanyola. Desenes d'estrangers i activistes de l'esquerra proocupació van iniciar una revolta que es va allargar diversos dies.

➡️ Política

Més notícies: