Persona posant un vot a una urna i l'emblema de correus
POLÍTICA

Com demanar el vot per correu per les eleccions del 12-M a Catalunya i què necessites

Des d'aquest dimarts, 19 de març, es pot sol·licitar el vot a través de la pàgina web de Correus o presencialment


Per a les eleccions del 12 de maig a Catalunya, aquells interessats a exercir el seu vot per correu poden començar a fer-ho ja, ja que el termini es va obrir aquest dimarts. Aquesta sol·licitud es pot presentar, sigui a través de la pàgina web de Correus o de manera presencial. Aquest procés ofereix una alternativa per a aquells que no puguin acudir a les urnes el dia de les eleccions, permetent participar en el procés democràtic de manera remota.

El procés de sol·licitud del vot per correu per a les eleccions del 12 de maig a Catalunya es va iniciar el 19 de març i es perllongarà fins al 2 de maig.

Aquest període es va establir després que aquest dimarts el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publiqués el decret de convocatòria electoral. Per obtenir el certificat necessari que permet aquest exercici al vot per correu, els ciutadans tenen dues opcions: fer-ho de manera en línia o presencial.

El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, intervé durant una sessió plenària, al Parlament, el 5 de març de 2024, a Barcelona, Catalunya

La documentació necessària per votar per correu a les eleccions del 12-M

Qui vulgui realitzar el seu vot telemàticament a través de la pàgina web de Correus haurà d'acreditar la seva identitat mitjançant l'autenticació amb el DNI electrònic o disposar d'un certificat digital. A més, per dur a terme el tràmit, cal tenir instal·lada a l'ordinador l'aplicació Autofirma del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques.

Un cop validat el DNI o el certificat digital i realitzada la signatura electrònica, ja s'haurà presentat la sol·licitud i se'n podrà descarregar una còpia. En cas que aquesta sigui acceptada per l'Oficina del Cens Electoral, la documentació necessària serà tramesa a l'adreça indicada i podrà exercir el dret a vot.

D'altra banda, aquells que prefereixin fer-ho de manera presencial ho poden fer a qualsevol oficina de l'estat. Per al tràmit, cal presentar DNI o també es podrà acreditar la identitat amb el passaport o el carnet de conduir amb fotografia i signatura de la persona titular. Per evitar aglomeracions, es pot sol·licitar cita prèvia i així evitar cues innecessàries i fer més àgil el procés.

L'oficina de Correus lliurarà les sol·licituds rebudes a les Delegacions Provincials de l'Oficina del Cens Electoral. L'enviament de la documentació necessària per votar per correu es farà a partir del pròxim 22 d'abril. L'empresa ha acordat que la documentació s'enviarà a l'adreça que indiqui el sol·licitant, sense haver de ser el domicili habitual.

Comença el compte enrere per a les eleccions catalanes

Pere Aragonès va signar dilluns passat el decret de convocatòria d'eleccions del 12-M i de dissolució del Parlament. D'aquesta manera, el decret convoca formalment eleccions al Parlament per al 12 de maig i, alhora, també ordena la dissolució de la cambra triada el febrer del 2021.

Els catalans que acullin el dret a vot podran triar els 135 diputats del Parlament: 85 per la circumscripció de Barcelona, 18 per a Tarragona, 17 per a Girona i 15 per a Lleida.

➡️ Política

Més notícies: