
Els Comuns insisteixen: 'A Catalunya hi cap tothom'
La coordinadora general, Candela López, ha rebut multitud de crítiques
Una de les lliçons que deixa el macrodesallotjament del B9 a Badalona és que la immigració il·legal massiva té conseqüències evidents. Tanmateix, els Comuns continuen entestats a defensar la Catalunya dels 10 milions. La diputada al Congrés i coordinadora general de Catalunya en Comú, Candela López, ha dit en una entrevista que “a Catalunya hi cap tothom”.

En ple debat sobre el repte demogràfic i la crisi dels serveis públics, els Comuns llancen un missatge polèmic:"El que cal fer és enfortir els serveis públics per donar cabuda a tota aquesta ciutadania acabada d'arribar". Per a López, negar la Catalunya dels 10 milions com ha fet també ERC "és comprar el marc de l'extrema dreta".
Segueix dient que "hi ha gent que veu que hi ha una degradació dels serveis públics", però nega que sigui per l'augment demogràfic."El que demanem és una aposta clara per garantir que aquests serveis funcionin bé i que això no es converteixi en una competició entre la gent més vulnerable", afirma. Per a López, és "la via per acabar amb els discursos d'odi".
'No, no hi cabem tots'
La coordinadora dels Comuns ha rebut multitud de missatges que critiquen el posicionament de la seva formació, que titllen d'"irresponsable". Afirmen que "assenyalar els límits de la immigració no és odi, sinó responsabilitat". També critiquen la hipocresia d'aquests dirigents, que cobren un sou astronòmic:"Tu no pateixes la pèrdua de poder adquisitiu, seguretat i serveis socials que patim la classe treballadora".
"No, no hi cap tothom", reflexiona un ciutadà,"ja ho hem vist amb l'increment dels preus de l'habitatge, la destrucció de la sanitat i l'educació, i els sous de misèria. Com que us heu acostumat a fregir-nos a impostos mentre cobreu milionades i col·loqueu els amics, no ho voleu veure".
Tot es resumeix en el missatge següent:"Cada dia estic més radicalitzat cap a l'extrema dreta gràcies a vosaltres". Un missatge que mostra com cada vegada menys gent vota partits com aquest, mentre altres espais com Vox i Aliança Catalana representen una nova esperança.
Més notícies: