
Les campanades més polititzades de TVE amb Jenni Hermoso fracassen a Catalunya
La cadena perd 34.000 espectadors respecte a l'any anterior
Patacada de Jenni Hermoso a Catalunya, on només un 13,7% dels espectadors van sintonitzar amb TVE en el moment dels raïms. Segons les dades de les audiències, 342.000 espectadors van seguir les campanades a TVE. Això suposa 34.000 espectadors menys que l'any passat, i una pèrdua d'1,6 punts.
TV3 (Laura Escanes i Miki Núñez) va tornar a liderar el comiat de l'any, però perdent 190.000 espectadors i 6,9 punts respecte a l'any anterior. La televisió pública catalana va fer un 36,2%, amb un milió de telespectadors. La segona cadena més vista va ser Antena 3 (Cristian Pedroche i Alberto Chicote), que amb 3.659.000 espectadors i un 26,5% va batre el seu rècord històric a Catalunya.
Aquestes van ser les campanades més polititzades de TVE, que va decidir donar un cop d'efecte amb l'elecció de Jennifer Hermoso. A més, el programa Cachitos Nochevieja va desfermar la polèmica per missatges polítics sempre en la mateixa direcció. Acusen el PSOE d'utilitzar la televisió pública per fer propaganda a Cap d'Any.
TVE millors resultats a Espanya
Si a Catalunya TVE va perdre espectadors, a la resta d'Espanya en canvi va millorar els seus resultats. Antena 3 segueix imbatible i va tornar a liderar tant la prèvia com el moment dels raïms. Això sí, Cristina Pedroche ha perdut força i va perdre un milió d'espectadors i 4,5 punts de share.
Amb Jennifer Hermoso, TVE ha aconseguit retallar terreny a Antena 3. Cristina Pedroche va reunir 5.608.000 espectadors (34,4%), mentre que 4.396.000 espectadors (27%) van seguir les campanades de TVE. Telecinco va quedar en tercera posició però a molta distància, amb 1.118.000 espectadors (6,7%).
TVE torna a retallar terreny per segon any consecutiu, després del retorn de Ramón García a la cita tradicional. La 1 va guanyar 167.000 espectadors (2,5 punts de share) respecte a 2022. En el moment exacte dels raïms va perdre 73.000 espectadors, encara que puja nou dècimes respecte a 2022-2023.
Empoderament versus 'efecte Pedroche'
Les dades mostren un desgast de l'efecte Pedroche, que només millora resultats a Catalunya. A més de la pèrdua d'espectadors, la madrilenya cada cop suscita més crítiques. Molts consideren que la presentadora es presta a la cosificació de la dona a canvi d'un grapat d'espectadors.

Per la seva banda, Jennifer Hermoso va oferir a La 1 un discurs a favor de l'empoderament de les dones i la igualtat. Una cosa molt aplaudida per un sector polititzat, però també molt criticada. Molts espectadors es van preguntar què ha fet Jennifer Hermoso per presentar les campanades i emportar-se un pastizal.

Queda clar que la batalla ara mateix és entre una Antena 3 que vol seguir amb l'estirada i una TVE obstinada a retallar distàncies. A Catalunya el missatge de Jennifer Hermoso no va tenir premi i va perdre espectadors. El mateix amb TV3, una cadena en declivi que va perdre espectadors encara que va mantenir el tipus.
Més notícies: