Ana Mena, Ramón García i Jennifer Hermosos, vestits de gala al programa de les campanes de TVE
POLÍTICA

Les campanades més polititzades de TVE amb Jenni Hermoso fracassen a Catalunya

La cadena perd 34.000 espectadors respecte de l'any anterior

Punxada de Jenni Hermoso a Catalunya, on només un 13,7% dels espectadors van sintonitzar amb TVE en el moment del raïm. Segons les dades de les audiències, 342.000 espectadors van seguir les campanades a TVE. Això suposa 34.000 espectadors menys que l'any passat, i una pèrdua d'1,6 punts.

TV3 (Laura Escanes i Miki Núñez) va tornar a liderar el comiat de l'any, però va perdre 190.000 espectadors i 6,9 punts respecte a l'any anterior. La televisió pública catalana va fer un 36,2%, amb un milió de teleespectadors. La segona cadena més vista va ser Antena 3 (Cristian Pedroche i Alberto Chicote), que amb 3.659.000 espectadors i un 26,5% va batre el rècord històric a Catalunya.

Aquestes van ser les campanades més polititzades de TVE, que va decidir fer un cop d'efecte amb l'elecció de Jennifer Hermoso. A més, el programa Cachitos Nochevieja va desencadenar la polèmica per missatges polítics sempre en la mateixa direcció. Acusen el PSOE d'utilitzar la televisió pública per fer propaganda la nit de Cap d'Any.

TVE millor resultats a Espanya

Si a Catalunya TVE va perdre espectadors, a la resta d'Espanya, en canvi, va millorar els resultats. Antena 3 segueix imbatible i va tornar a liderar tant la prèvia com el moment del raïm. Això sí, Cristina Pedroche ha perdut força i ha perdut un milió d'espectadors i 4,5 punts de share.

Amb Jennifer Hermoso, TVE ha aconseguit retallar terreny a Antena 3. Cristina Pedroche va reunir 5.608.000 espectadors (34,4%), mentre que 4.396.000 espectadors (27%) van seguir les campanades de TVE. Telecinco va quedar en tercera posició, però a molta distància, amb 1.118.000 espectadors (6,7%).

TVE torna a retallar terreny per segon any consecutiu, després de la tornada de Ramón García a la cita tradicional. La 1 va guanyar 167.000 espectadors (2,5 punts de share) respecte al 2022. En el moment exacte del raïm va perdre 73.000 espectadors, encara que puja nou dècimes respecte a 2022-2023.

Empoderament versus 'efecte Pedroche'

Les dades mostren un desgast de l'efecte Pedroche, que només millora resultats a Catalunya. A més de la pèrdua d'espectadors, la madrilenya cada cop suscita més crítiques. Molts consideren que la presentadora es presta a la cosificació de la dona a canvi d'un grapat d'espectadors.

Fotografia del vestit de Cristina Pedroche a les Campanades d'Antena 3

Per la seva banda, Jennifer Hermoso va oferir a La 1 un discurs a favor de l'apoderament de les dones i la igualtat. Una cosa molt aplaudida per un sector polititzat, però també molt criticat. Molts espectadors es van preguntar què ha fet Jennifer Hermoso per presentar les campanades i emportar-se una pastura.

Primer plànol de Jennifer Hermoso feliç en el lliurament dels premis del Dia Internacional de la Dona

Queda clar que la batalla ara mateix és entre una Antena 3 que vol seguir amb l'estrebada i una TVE entossudida a retallar distàncies. A Catalunya el missatge de Jennifer Hermoso no va tenir premi i va perdre espectadors. El mateix amb TV3, una cadena en declivi que va perdre espectadors encara que va mantenir el tipus.

➡️ Política

Més notícies: