El Govern es va gastar 300.000€ per promocionar els fallits Jocs Olímpics d'Hivern
La consellera de Presidència, Laura Vilagrà, ha informat que la campanya de promoció va superar els 300.000 euros.
Catalunya no acollirà els jocs d'hivern del 2030. Això ja se sabia, però no quant havia costat la campanya de promoció. En resposta a la CUP, la Generalitat ha admès que va assolir gairebé 330.000 euros.
El fracàs de la candidatura
Ho va dir la consellera de Presidència, Laura Vilagrà: “no hi ha possibilitats”. D'aquesta manera, van quedar descartats els Jocs d'Hivern a Catalunya. Cosa que en si mateixa no és fonamental, però sí un aparador per a Catalunya i Espanya.
Entre altres motius, el Govern ha justificat aquest assumpte pel canvi climàtic. Així ho va assenyalar Ana Barnadas, Secretària d'Acció Climàtica: "L'evidència del canvi climàtic és una realitat que cada cop serà més dura en el sentit de l'aigua". El canvi climàtic i també, és clar, la sequera, que no permet un ús lúdic de l'aigua.
Ara bé, la campanya de promoció per a la candidatura no va sortir gratis. En resposta parlamentària a la CUP, el Govern ha xifrat en uns 330.000 euros les despeses de promoció. Com és evident, aquesta quantitat no tindrà cap retorn.
Presidència es posa de perfil
No tothom estava d'acord amb la candidatura dels Pirineus catalans. La plataforma 'Stop Jocs', conformada per veïns del Pirineu, va lluitar en contra i va avisar del fracàs. Una candidatura que va ser impulsada des de Catalunya per Junts i ERC.
Va ser aquesta mateixa plataforma la que va considerar que el Govern no va ser imparcial amb el procés de participació ciutadana. La CUP va insistir sobre aquest punt a la consellera Vilagrà. La seva resposta va ser que la campanya de promoció tenia com a objectiu informar la ciutadania sobre la candidatura.
Més notícies: