Un home de cabells canosos mira cap a un costat mentre diverses fletxes estan clavades al centre d'una diana de colors.
FUTBOL

Nike fa oficial allò del Barça: màxima felicitat, Joan Laporta ho aconsegueix

El Barça dispara els ingressos publicitaris a una xifra històrica!

La multinacional americana Nike ha estat un dels grans suports de Joan Laporta des que va tornar a la presidència barcelonista. La marca esportiva fa molt de temps que vesteix el Barça, però l'acord de patrocini existent distava molt de les condicions actuals del mercat. En conseqüència, Joan Laporta va negociar un nou contracte amb Nike que ha reportat nombrosos beneficis per a l'entitat blaugrana.

Joan Laporta ha pogut estabilitzar els comptes del club i centrar els seus esforços en altres temes rellevants. Joan Laporta va afirmar en el seu dia: 'En l'àmbit comercial, faig referència al contracte de Nike. S'ha signat el millor contracte d'equipament esportiu de la història, comportant un augment significatiu d'ingressos per patrocini; aquesta temporada superarem els 260M, xifra històrica.'

En realitat, les previsions s'han complert: el club registrarà uns ingressos de 950M euros a la temporada 2024/25. Sens dubte, gràcies a Nike, que pagarà 1700M durant 14 anys fins al 2038, Joan Laporta podrà afrontar els fitxatges que l'equip necessita. Els fitxatges de Joan García, apuntalant la porteria, i Nico Williams, reforçant la davantera, en són dos clars exemples.

Nike i BLM impulsen els ingressos comercials del Barça a un rècord històric

La branca comercial no ha fallat en les previsions de rècord històric: la font d'ingressos més lucrativa del club superarà els 400M a la temporada actual. La renovació del contracte de Nike ha impulsat aquests ingressos per patrocini. El Barça Licensing & Merchandising s'ha pogut desplegar àmpliament fora d'Espanya i també s'encamina a ingressos històrics.

Jugador de futbol amb samarreta del FC Barcelona amb els logotips de Nike i el club.

El nou contracte amb Nike ha obert l'e-commerce internacional, redundat en importants beneficis. Aquesta campanya s'estima que el club haurà pogut ingressar entre 140-150M respecte als 107 de l'anterior exercici. Els 260M en matèria de patrocinis i els 140-150M de l'e-commerce sumen la quantitat de 400M bàsics per a l'economia del club.

El contracte amb Nike

La multinacional americana, principal sponsor del Barça, desemborsarà 1700M euros durant 14 anys fins al 2038. La mitjana del nou vincle publicitari s'estableix en 121,5M anuals, incrementant-se els ingressos per temporada de manera significativa. El 2024 Nike va suprimir les barreres al comerç internacional i la comercialització de la marca blanca Barça a l'estranger.

El vincle amb Nike també prohibia l'obertura de Barça stores administrades pel club fora d'Espanya. Al març de 2025 es va inaugurar la primera Botiga Barça a l'estranger, concretament a Tbilissi, capital de Geòrgia. A dia d'avui, els establiments fora de l'estat espanyol ja sumen un total de 25 establiments.

➡️ FC Barcelona ➡️ Futbol

Més notícies: