
Florentino Pérez, a l'estil de Joan Laporta: activa una superpalanca per al Real Madrid
El president del Reial Madrid copia l’estratègia de Laporta
La relació entre Florentino Pérez i Joan Laporta sempre ha estat correcta. Tot i liderar els dos clubs més grans d'Espanya, ambdós dirigents han mantingut un tracte cordial, conscients de la importància de protegir la imatge global de la Lliga.
Tanmateix, les seves formes de dirigir Madrid i Barça no podrien ser més diferents. El Real Madrid s'ha consolidat com una institució global, amb comptes sanejats i una capacitat d'inversió que li permet mirar cap al futur. En canvi, el Barça fa anys que lluita per quadrar les seves finances, amb deutes elevats que han condicionat cada decisió esportiva i econòmica del club blaugrana.

El Real Madrid se suma al recurs de les palanques
Fins ara, Joan Laporta ha activat diverses palanques econòmiques per intentar resoldre les dificultats financeres del Barça. La primera va ser la venda del 10% dels drets televisius de LaLiga a 25 anys a Sixth Street, amb la qual va ingressar 267 milions i va poder salvar l'exercici 2021/22. La segona va ser una operació similar amb el mateix fons, venent un 15% addicional per prop de 400 milions.
Aquestes operacions van permetre inscriure fitxatges i mantenir la competitivitat a curt termini, però també van deixar el club amb compromisos financers que trigarà temps a resoldre. L'afició, dividida, entén que era l'única sortida possible, tot i que el debat sobre si es va hipotecar massa el futur segueix molt present.
Florentino Pérez també es mou fora de la gespa
El Real Madrid, amb una situació econòmica molt més sòlida, no ha necessitat recórrer a mesures tan dràstiques. Tot i així, Florentino Pérez tampoc es queda enrere quan es tracta de generar noves vies d'ingressos. L'última operació l'ha signada amb el Grup Melitta, en un acord que subratlla la capacitat del club blanc per atraure marques internacionals de primer nivell.
El pacte amb l'empresa alemanya, que s'allargarà fins al 2029, converteix Melitta en el patrocinador oficial de cafè del Real Madrid. L'acord preveu la instal·lació de més de 200 màquines de cafè al Santiago Bernabéu i a Valdebebas. A més, reforça la projecció internacional del club, que suma un nou soci estratègic a la seva cartera de patrocinis.
Dos camins, un mateix objectiu
Mentre Joan Laporta ha hagut de recórrer a la venda d'actius, Florentino Pérez aposta per aliances de prestigi que consoliden la marca Real Madrid com a referent global.
Són dos models diferents, condicionats per la realitat econòmica de cada club, però amb un mateix objectiu: seguir competint al màxim nivell i mantenir els seus equips a l'elit.
Més notícies: