Un home amb camisa blava apareix a primer pla sobre un fons de tempesta amb raigs i núvols de pluja, acompanyat d'una icona d'advertència.
EL TEMPS

Mario Picazo llança un avís d'última hora per a aquest divendres: 'S'anirà...'

Mario Picazo ha avançat el temps per a aquest cap de setmana, que arriba carregat de sorpreses meteorològiques

Després de diversos dies d'estabilitat atmosfèrica, cels clars i temperatures més altes, s'aveïnen canvis importants. Aquest cap de setmana, el temps tranquil que ha caracteritzat la setmana arribarà a la seva fi, avisa Mario Picazo. En la seva última predicció a eltiempo.es, el meteoròleg ha avisat que aquest divendres marcarà l'inici d'un nou episodi meteorològic.

Al llarg de la jornada d'avui, un front començarà a aproximar-se des del nord-oest. Com és d'esperar, portarà amb si les primeres precipitacions que afectaran principalment el terç nord peninsular. Les pluges començaran a Galícia i s'estendran a Castella i Lleó, Astúries, Cantàbria, el País Basc i l'alt Ebre.

Una dona amb un ventall i un home amb ulleres i gorra estan asseguts al?aire lliure, mentre que en primer pla apareix Mario Picazo amb vestit i un senyal d?advertiment vermell amb un signe d?exclamació.

Mario Picazo avisa que podran guanyar certa intensitat, especialment durant la segona meitat del dia. A més, als sistemes Central i Ibèric també podrien rebre una mica de pluja durant la jornada d'avui.

Tempestes en altres punts de la península

No només el nord serà protagonista del canvi. Al sud i sud-est, sobretot en zones muntanyoses, podrien desenvolupar-se nuclis tempestuosos a la tarda de divendres. Aquestes tempestes tindran un caràcter local, però no es descarta que vinguin acompanyades d'aparell elèctric i ratxes de vent.

Dissabte, el front continuarà el seu avanç i l'aire més fred que el segueix provocarà un descens tèrmic generalitzat. L'ambient més fresc es notarà especialment al nord peninsular. Amb tot, les precipitacions seguiran actives al Cantàbric i s'estendran cap a Navarra, Aragó i Catalunya, on s'espera una jornada inestable.

Muntatge de fotos de diverses persones amb paraigües sota la pluja i Mario Picazo amb rostre seriós en primer pla amb icones de clima fred i plujós.

Alguns punts de l'interior est peninsular podrien experimentar ruixats aïllats. Tampoc es descarta l'aparició d'alguna tempesta al nord de Balears. Ja diumenge, la situació meteorològica millorarà de manera notable.

Encara que Catalunya i Balears podrien registrar alguns restes d'inestabilitat, a la resta del país dominarà el sol. Això sí, durant el matí podrien aparèixer boirines i bancs de boira de manera puntual en alguns valls de l'interior.

Temperatures en constant canvi aquest cap de setmana

Quant a les temperatures, aquest episodi portarà amb si un lleuger descens en moltes zones, després de diversos dies amb valors alts. Amb tot, l'ambient seguirà sent agradable en gran part del país, amb màximes que superaran els 20 graus.

Un home de cabells canosos i ulls clars somriu dins d'un automòbil.

En l'extrem nord, però, el pas del front i l'arribada d'aire més fresc provocaran un temps més rúfol. En aquesta zona les temperatures estaran més contingudes, incrementant la sensació de frescor. Per la seva banda, el sud peninsular mantindrà la calor, almenys fins dissabte.

➡️ Previsió Espanya ➡️ El Temps

Més notícies: