Muntatge d´una noia prenent el sol al costat de la imatge d´unes ulleres i un barret

CONSUM

El menjar ideal per emportar-te a la platja que recomano com a nutricionista

Menjar a la platja, encara que pugui semblar un destorb, és un pla que es pot fer fàcilment i sense complicacions

Amb l'arribada de la calor, també arriben tots els nostres plans estiuencs. Estem desitjant anar a la platja, tombar-nos escoltant el mar, i pensar més aviat poc. És aquí quan hi entra un dels meus plans favorits de l'estiu: dinar a la platja.

Hi ha qui em diu que ho veu un destorb emportar-se el tupper i tot, però la veritat que no entenc el perquè. Simplement és menjar el mateix que menjaries a casa, però a la platja. Ara bé, hem de pensar les nostres limitacions.

A la platja és clar que no podrem escalfar el menjar, que haurà d'estar ben emmagatzemat i refrigerat, i que possiblement hi haurà plats que no ens vinguin de gust. Per exemple, no sé a vosaltres però a mi unes llenties estofades a la platja… com que no.

El que cal tenir en compte per menjar a la platja

Insisteixo en el tema que per a res ens ha de semblar un destorb menjar a la platja, però sí que hi ha petits detallets que hem de tenir en compte per passar un dia perfecte i sense riscos.

Una cosa que pot semblar una ximpleria, però té molta importància és el tipus d'envàs en què guardem els aliments. En aquest cas, és molt important que aquest sigui de vidre, ja que els de plàstic no aguanten les altes temperatures.

Passa el mateix amb l'aigua, que l'hem de portar en un termo o en ampolles de vidre, no de plàstic. A més, és aconsellable que tot es guardi en una nevera tèrmica per evitar que el menjar arribi a temperatures altes. En aquesta nevera també podem portar un tupper de vidre amb fruita, ja que també ens aportarà aigua.

Amanida de pasta integral completa, la millor aliada

Com us deia, tenim múltiples opcions a l'hora de portar menjar a la platja. Podem optar per entrepans saludables i complets i per moltíssimes opcions de tuppers, però per mi aquesta és la millor: una amanida de pasta.

Pot semblar una mica avorrit, però la veritat és que sempre repeteixo el mateix menjar. Començo amb un vermut d'una llauna d'escopinyes i una mica de salmorejo o gaspatxo. Les llaunes han passat per un procés tèrmic que mata els bacteris, per la qual cosa aguantaran les temperatures de la platja.

El salmorejo o gaspatxo ha d'estar degudament envasat i guardat en una nevera tèrmica. Ens aportarà moltíssima hidratació, vitamines i minerals.

Pel que fa al plat principal us recomano, com us deia, una amanida de pasta integral, que ens aportarà carbohidrats complexos i, en ser integral, fibra i sacietat. Pel que fa a proteïna, podeu optar per tonyina, salmó, ou dur, tofu i/o formatge mozzarella.

Finalment, podeu afegir els toppings que més us agradin: tomàquet, blat de moro, cogombre, remolatxa, ceba… I completar-ho amb greixos saludables com el de l'alvocat o oli d'oliva verge extra.

Per postres, com us deia, no us oblideu d'incloure la fruita i, si en aquell moment no us ve de gust, podeu menjar-la com a snack. Sona bé, no? Espero que gaudiu aquest pla de platja tant com jo.

➡️ Consum

Més notícies: