
La icònica cadena de mobles que conquereix els Estats Units: 3.000 milions
Ikea vol ser la botiga preferida dels americans en poc temps
Ikea continua el seu creixement als Estats Units amb l'obertura de vuit noves botigues el 2025. La marca sueca va anunciar aquest dijous el seu pla d'expansió, que abasta diferents estats del país.
Les noves ubicacions estaran a Pennsilvània, Maryland, Oregon i Arizona. A més, se sumaran tres botigues a Califòrnia, enfortint la seva presència a la costa oest. Aquestes obertures es duran a terme a la primavera i l'estiu. Ho faran amb un enfocament en millorar l'accessibilitat dels clients als productes de la marca.

Un dels canvis més importants en aquest pla de creixement és la implementació del model “Plan & Order amb Recollida”. Set de les vuit noves botigues comptaran amb aquest format, que permet als clients realitzar comandes i recollir-les en punts estratègics. Aquesta innovació busca fer que l'experiència de compra sigui més còmoda i eficient.
Inversió multimilionària per a l'expansió
El creixement d'Ikea als Estats Units és part d'un ambiciós pla d'inversió. El 2023, l'empresa va anunciar que destinaria més de 2.200 milions de dòlars en els següents tres anys. L'objectiu principal és augmentar la seva presència al país i millorar la seva xarxa de distribució.
A més, el 2022, Ingka Group, el major franquiciador d'Ikea, va comunicar la seva decisió d'invertir 3.000 milions d'euros en noves botigues i remodelacions. Aquesta inversió no només se centrarà als Estats Units, sinó també en mercats clau com França, Finlàndia, Canadà, Alemanya i Espanya.
Ikea: formats innovadors i expansió urbana
En els últims anys, Ikea ha explorat nous formats de botiga per adaptar-se millor a les necessitats del consumidor. Al gener de 2024, va confirmar l'obertura de quatre nous punts “Plan & Order amb Recollida” a Texas, Geòrgia i Califòrnia.

Aquest model ja havia estat provat a Texas i Maryland, i el seu èxit ha portat l'empresa a implementar-lo en més ubicacions. Amb aquest tipus de botigues, Ikea busca oferir un servei més flexible, facilitant la compra i recollida de productes sense necessitat de recórrer grans magatzems.
A més, l'empresa ha apostat per expandir-se en zones urbanes. Al juliol de 2024, Ingka Group va anunciar la construcció d'un edifici comercial d'ús mixt a Manhattan. Ikea destinarà 80.000 peus quadrats d'aquest espai a un centre d'atenció al client de dos nivells. En definitiva, s'adaptarà a les dinàmiques de compra en grans ciutats.
Resultats positius i compromís amb els clients
La estratègia de creixement d'Ikea ja està donant resultats. Segons l'empresa, la seva quota de mercat ha crescut un 13,6% en els últims cinc anys.
“La nostra estratègia continua prioritzant les necessitats dels nostres clients. En l'any fiscal 2024, seguim fent la vida quotidiana més accessible. Especialment en un moment en què els desafiaments econòmics estan reduint l'ingrés disponible de molts nord-americans”. Així parlava Javier Quiñones, CEO i Director de Sostenibilitat d'Ikea als EUA.
Amb la celebració del seu 40è aniversari als Estats Units el 2025, la companyia reafirma el seu compromís d'arribar a més clients. Aquestes noves obertures busquen oferir opcions de compra més accessibles i enfortir la relació d'Ikea amb el mercat nord-americà.
Més notícies: