Polèmica a Barcelona: l'excusa que posen per no deixar-te fer un cafè a la terrassa
En alguns restaurants de Barcelona no deixen seure a la terrassa si no és per menjar, però aquesta vegada l'excusa ha estat diferent
Aquest diumenge a dos restaurants del barri de Sant Andreu de Barcelona van impedir seure a prendre un cafè a les 12:00 a un veí.
I és que els amos van al·legar que no serveixen cafès els caps de setmana. Tot i això, la prohibició el va indignar tant que va decidir exposar-lo a X, abans Twitter, on s'ha generat un debat al voltant d'aquest tema recurrent.
La prohibició a Barcelona a fer un cafè
La majoria d'usuaris coincideixen que és una excusa i ho atribueixen al fet que no els compensa. "Terrasses buides a les 15:30, on no et serveixen un cafè perquè «només és per menjar»", "Mercat de Sant Antoni, avui a les 14:15. Ens assèiem a prendre una cervesa abans de dinar. La cambrera: «No, només servim menjars»" o "Totalment d'acord!".
Com també la impossibilitat d'asseure's a fer una cervesa o un cafè a les 17:00 a Barcelona "perquè comença l'hora dels sopars... dels turistes, entenc". Aquests han estat alguns dels comentaris en resposta al post, que assenyalen aquest problema.
L'autor ha contestat a aquest tipus de respostes indicant que també ho ha patit, però això que no fan cafès els caps de setmana "no m'ho esperava".
A més, opina que a Barcelona “ara fan càlculs i, si creuen que no els surt rendible, et diuen que et piris”. Això últim concorda amb el que ha explicat una altra usuària: “Aquest estiu al Consell de Cent no em van deixar prendre un vermut perquè anava jo sola i ells pagaven molt per cada taula”.
A diverses ciutats, sobretot a les més turístiques, el preu dels lloguers dels locals és molt elevat. Davant aquest problema, molts negocis es neguen a servir grups reduïts o productes molt econòmics a les seves terrasses, ja que no els compensa.
Al seu lloc, prefereixen reservar aquest lloc per a grups més grans, dinars, sopars... En definitiva, per a millors oportunitats que se'ls puguin presentar.
Reaccions contràries a la publicació
Tot i això, altres usuaris han defensat els hostalers, que paguen rendes molt cares per ocupar aquest espai. A diverses ciutats, sobretot a les més turístiques, el preu dels lloguers dels locals és molt elevat.
"Pel teu cafè a les dotze, amb el diari i un got d'aigua, et llences a taula dues hores. Aquí és quan l'hostaleria es mor de gana", "Saps quant es paga per una terrassa a Barcelona? De vegades perds diners amb un cafè" o "Segurament perquè la gent es demana un cafè i després està hores amb l'ordinador. Els restaurants són un negoci i han de pagar els costos i guanyar diners!".
Aquests són alguns dels comentaris que responen a la publicació en defensa dels bars i restaurants. El veí ha contestat que "no teníem intenció d'estar més de 10 minuts". Seguidament, ha conclòs afirmant que a Barcelona, "si ja no dones pasta, ja no els interesses".
A banda, un altre usuari ha respost als que es posen del costat de la restauració amb la següent reflexió: "La gent que comenta a favor dels bars, us imagineu entrar a una botiga de roba i que et diguin que, si no hi vas a portar-te almenys tres camises, no et permeten comprar uns mitjons? Doncs és el mateix, senyors".
És legal negar-se a servir un cafè a Barcelona?
La Llei per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris no deixa gaire clars els drets dels consumidors a les terrasses, ni els límits dels hostalers. Per tant, els propietaris poden decidir com gestionar-ho. Això no obstant, sempre han d'informar de manera clara i per escrit de quines són les normes d'ús.
Alguns usuaris estan d'acord amb això últim i expliquen que "és possible que un restaurant posi normes perquè a la terrassa només serveixin menjars amb independència de l'hora". També comenten que a Barcelona hi ha una gran varietat d'opcions i es pot triar en funció del que es prefereixi, tractant de treure ferro a l'assumpte.
De tota manera, des de fa anys, s'ha generat un debat sobre la legalitat d'aquesta pràctica. Alguns creuen que amb avisar n'hi ha prou i d'altres opinen que, si a la seva carta apareix un determinat producte, hauries de poder prendre'l a la terrassa.
La majoria d'usuaris insten els consumidors a demanar el llibre de reclamacions o, si no, a publicar una ressenya negativa a Google en aquestes situacions.
Més notícies: