Les audiències d'ahir donen un disgust a Sonsoles Ónega, que ja no es pot confiar
Les audiències d'ahir comencen a marcar una tendència amb què Sonsoles Ónega no comptava per ara
Sonsoles Ónega fa uns mesos que protagonitza amb Ana Rosa Quintana una batalla per les audiències a l'horari de tarda. Si bé fins fa pocs dies era Sonsoles Ónega qui clarament avantatjava la seva competidora, ara sembla que s'ha girat la truita. Les audiències d'ahir van deixar clar que la presentadora de Y ahoraSonsoles ara no es pot relaxar, sinó més aviat tot al contrari.
El magazín que Ana Rosa presenta cada tarda a Telecinco fa tres dies que registra una audiència que s'acosta al milió de televidents. Una dada que fins ara no havia anotat i que potser mostra una nova tendència.
No només això, a més, va batre el seu rècord en aconseguir 991 000 televidents, 43 000 més que l'últim màxim que va anotar el dia de l'especial sobre la boda d'Isa Pantoja.
Sonsoles Ónega és conscient de l'augment d'audiència del programa d'Ana Rosa Quintana
L'espai d'Antena 3 va aconseguir el títol de l'espai més vist de la tarda, amb una quota de l'11,2 % i una audiència d'1 020 000 espectadors. Tot i això, TardeAR va superar Y ahora Sonsoles en estricta coincidència per mig punt de diferència. A més, l'espai produït per Unicorn Content també va liderar la franja d'emissió, tot i que pràcticament en un empat tècnic amb Antena 3.
De fet, la diferència va ser de centèsimes, l'avantatge va ser de només 0,03 punts i 2000 espectadors. Un resultat optimista per a Ana Rosa que deixa en evidència el seu oponent, que ha d'estar atenta per evitar deixar-se audiència al camí.
Dos mesos i mig després de l'estrena del programa d'Ana Rosa Quintana, podria ser que s'estigués produint un canvi de tendència a la franja de tarda. Des que va començar, TardeAR tanca la seva millor setmana quant a dades d'audiència, apropant-se sense fre a les xifres de Y ahora, Sonsoles.
Curiosament, aquest increment de seguidors coincideix amb un gir al contingut del programa. I és que des que Ana Rosa va deixar de tractar el tema polític a l'espai, les dades han millorat sensiblement. Recordem que la seva pitjor dada històrica va ser el 15 de novembre coincidint amb el discurs d'investidura de Pedro Sánchez.
La guanyadora de Premi Planeta, mentrestant, sembla mantenir la mateixa línia al seu programa des que va començar al setembre la temporada. Y ahora Sonsoles, a diferència de Tarde AR, no compta amb publicitat en els 120 minuts de durada del magazín. Una estratègia amb què redueix la temptació de canviar de canal durant l'emissió del bloc comercial.
El duel per l'audiència entre les dues presentadores no sempre va ser així. De fet, en el passat van treballar juntes a Telecinco quan Sonsoles conduïa Ya es mediodía i la productora d'Ana Rosa el gestionava amb Unicorn. Ara, des que van començar a treballar en diferents cadenes, ha estat Ónega qui s'ha proclamat vencedora.
El duel per l'audiència de les tardes està més renyit que mai
Caldrà esperar uns dies per veure si la veterana presentadora consolida aquesta nova tendència i aconsegueix imposar-se amb avantatge a la seva competidora. Si fos així, la directiva de Mediaset es felicitaria pel canvi en la seva programació en passar a Ana Rosa a les tardes. Un canvi que va ser qüestionat per molts, inclosa audiència.
Després de 18 anys als matins, la presentadora acceptava el repte d'ocupar el lloc deixat per Sálvame. Una aposta arriscada que, segons les dades, sembla estar començant a collir els seus fruits.
Més notícies: