Les xarxes esclaten en veure el calendari de primària a Espanya: 'No ensenyen'
Una mare ensenya l'horari a les xarxes socials i confirma que l'ensenyament de matemàtiques deixa molt a desitjar
La polèmica sobre el nivell baix en matemàtiques dels alumnes de primària catalans no deixa de sorprendre. Després de confirmar-se els pèssims resultats en un estudi, ara els pares avisen del que passa des de fa temps. Les hores lectives d'aquesta assignatura brillen a moltes escoles per la seva absència.
Almenys així ho explica i denuncia una mare a través de les xarxes socials. Ella mateixa s'ha encarregat de publicar el calendari setmanal escolar d'un dels seus fills. Després de la foto pregunta: "Quantes hores de mates veieu en aquest horari de primària?".
La resposta és zero. Sí que és cert que en l'horari es poden veure buits amb noms com a "espais" o "moments d'aula". Es desconeix què s'ensenya en aquestes hores lectives, per la qual cosa en alguna es podria incloure alguna noció matemàtica.
Un calendari que aviva la polèmica sobre les matemàtiques a Catalunya
Aquesta estratègia educativa està en auge. Es tracta de dividir les classes per projectes o espais on hi hagi elements que condueixin els alumnes a desenvolupar diferents coneixements. Un d'ells poden ser les matemàtiques i, així, aparèixer de manera més dissimulada i atractiva entre els menors.
De tota manera, és cert que no existeix en aquest calendari una classe com a tal de matemàtiques. Com les que de tota la vida. Davant d'aquesta situació, la dona assegura que "les famílies ja ho hem denunciat".
"L'escola ha deixat d'ensenyar per imposicions pedagògiques sense evidències científiques", afegeix. A més, aquest calendari està fet, segons explica, "amb una app basada en recompenses que els pediatres desaconsellen per a l'aprenentatge". L'enuig de la mare és majúscul i s'ha encarregat de mostrar-ho així perquè tota la comunitat sàpiga què passa.
L'informe de la discòrdia
Segons l'Associació Internacional per a l'Avaluació del Rendiment Educatiu, Catalunya recull els resultats pitjors en matemàtiques de l'última dècada. D'aquesta manera, se situa a la cua d'Espanya i força per sota de la mitjana de la Unió Europea. Aquestes dades han caigut com un gerro d'aigua freda al país.
Fa temps que les coses es fan diferent, però això no té per què implicar que es facin malament. Ara bé, si els resultats no surten com caldria, sí que és un toc d'atenció a revisar. L'educació és el futur, si no es té cura de les conseqüències poden ser terribles.
Més notícies: