El truc senzill perquè els pneumàtics durin fins a un 40 % més de temps
És possible allargar la vida útil dels pneumàtics amb una pressió adequada i amb una conducció poc agressiva
Hi ha un truc molt simple que ens permetrà allargar la vida útil dels pneumàtics. El canvi de rodes s'ha de fer, generalment, entre els 40.000 i els 50.000 quilòmetres. Tot i això, tenim a la nostra mà la possibilitat d'ampliar aquest període.
Igual que passa amb l'estalvi de combustible, una conducció assossegada, sense grans frenades o accelerades salvatges, ens permetran incrementar-ne la durada. Però per treure més rendiment a les rodes hi ha una altra clau que passa desapercebuda per a la majoria de conductors.
Consisteix a circular amb la pressió adequada, tan simple com això. Quan ho fem amb més del compte, allò que s'aconsegueix és desgastar la part central de la goma. Això és així perquè tot el pes del vehicle descansarà sobre una superfície molt reduïda.
Per la seva banda, quan la pressió és molt baixa té lloc una deformació de la goma que se sostindrà sobretot als extrems. Amb una pressió òptima, el pes es reparteix per igual a tota la banda de rodament, per la qual cosa el deteriorament es produeix de manera uniforme.
Hi ha un altre detall que cal tenir en compte i que haurien de contemplar els conductors. Seria substituir els pneumàtics entre els eixos del pneumàtic quan arribessin als 20.000 quilòmetres. S'estima que arribats a aquest punt encara els resten un 50 % d'ús.
Aconseguirem així que el desgast als dos eixos sigui uniforme sempre que les rodes estiguin correctament equilibrades. La vida útil de les gomes ha de superar els 40.000 quilòmetres, i si no és així, això donarà mostres d'una conducció inadequada o de fallades mecàniques.
Per què hauríem de tenir cura dels pneumàtics
L'estat dels pneumàtics és una cosa en què ha de reparar tot conductor. Per qüestions de seguretat se li ha de concedir una importància especial a aquesta part del vehicle. Per això val la pena equipar-lo amb unes gomes de certa qualitat, sobretot si fem molts quilòmetres.
La substitució de les mateixes pot rondar al voltant dels 400 euros. Els experts recomanen fugir de les marques desconegudes o de baix cost, que possiblement no reuneixen les garanties que exigeix un automòbil.
És cert que al llarg del darrer any el cost dels pneumàtics s'ha disparat en un 30 %. I el més probable és que es mantingui aquesta pujada. Però quan es tracta de seguretat, val la pena invertir en bons pneumàtics.
Més notícies: