Muntatge del capó d'un cotxe amb mecànic canviant una roda
SOCIETAT

Ho deixen ben clar: cada quant hauries de canviar les rodes del teu cotxe

Descobreix el truc per saber-ho a simple vista

Cal no oblidar que els pneumàtics són un dels elements clau dels cotxes. I és que els hem de parar molta atenció pel bé de la nostra seguretat. Poca broma pujar a un cotxe quan els pneumàtics estan en un dubtós estat.

Cada cert temps és obligatori canviar-los perquè el desgast i, sobretot, el manteniment erroni, pot provocar accidents i hem de tenir molta cura amb això.

Resolem el gran dubte: cada quant cal canviar els pneumàtics

Per tant, és de necessitat imperiosa conèixer el moment en què les nostres rodes estan prestades per renovar-se. La veritat és que 1,6 mil·límetres és el límit mínim legal de profunditat d'una roda. Una dada que cal tenir en compte a l'hora de saber quan ha arribat l'hora de substituir els nostres pneumàtics.

La DGT publicava un tuit en què posava de manifest que els accidents de carretera són deguts al desgast dels pneumàtics. No íntegrament, però sí en moltes ocasions. Al seu compte de Twitter posaven el focus en la importància de revisar-los cada poc temps si no volem emportar-nos un ensurt.

Primer pla d'una roda de cotxe aparcat a un pàrquing i la imatge d'un mecànic apuntant en una llibreta al costat dret

La DGT posa el focus en la importància de renovar els pneumàtics a temps

"Les sortides del vehicle de la via sovint es deuen a defectes als pneumàtics. I anem cap a l'hivern, amb asfalt mullat es perd adherència al ferm i es necessita més distància de frenada. Revisa'ls periòdicament, si és possible cada mes, revisa el teu vehicle", sentenciava la DGT.

Si ens referim a la data de caducitat dels pneumàtics, és cert que no tenen una data marcada, encara que després d'una dècada des de la fabricació és recomanable canviar-los.

Cal ressenyar que la data de fabricació dels pneumàtics la podem veure en els codis formats per lletres i números. Aquests apareixen al mateix pneumàtic. Hi venen indicades les dimensions, l'índex de càrrega, la velocitat màxima, el model o la marca en qüestió.

A més, també podem veure en aquests pneumàtics la setmana i any de fabricació. El codi '2022' correspondria a la setmana 20 de l'any 2022. Si ens referim a la vida útil, podem dir que el pneumàtic pot tenir entre 40 000 i 50 000 quilòmetres de vida útil.

⬇️ Punxa a baix si no has passat la ITV ⬇️

?? AQUESTES SÓN LES VEGADES QUE POTS ANAR A LA ITV SENSE PAGAR ➡️

Revisar la pressió de les rodes és de vital importància

Com a recomanació, sempre és aconsellable fer una revisió dels pneumàtics una vegada al mes. I especialment fer-la de manera més profunda si es farà un viatge de llarga distància.

Muntatge on apareix un cotxe accidentat i la imatge d'un mecànic arreglant unes rodes a la dreta

En aquest cas, la pressió idònia és la que fixa el fabricant de pneumàtics i es pot apreciar al manual del vehicle o bé a l'adhesiu de referència. També s'exposa el nivell aconsellable, tant si el cotxe està ocupat només per qui el porta o si està realment carregat.

Per saber quina és la pressió que han de tenir els pneumàtics del nostre cotxe, des del RACE s'afirma que la pressió ha d'estar entre 2 i 2,5 bars.

➡️ Societat

Més notícies: