El secret que amaga el logotip de Cacaolat: segur que no t'havies fixat mai
El logotip de la famosa marca de batuts de xocolata Cacaolat presenta algunes similituds amb una altra coneguda marca
La marca de batuts Cacaolat ha estat objecte d'atenció a causa de les notables similituds al seu logotip amb la icònica Coca-Cola. Molts han arribat a pensar que les dues marques pertanyen a la mateixa companyia, cosa que sembla impensable. Això ha suscitat preguntes sobre un possible plagi en el disseny.
La història de les marques
La història de Coca-Cola es remunta al 1886 als Estats Units, quan John Pemberton, un farmacèutic, va crear la beguda com un tònic revitalitzant. El seu logotip, dissenyat per Frank Robinson, ha experimentat canvis mínims al llarg del temps i ha esdevingut un símbol reconegut a nivell mundial.
D'altra banda, Cacaolat, una beguda de xocolata, llet i sucre, va fer el seu debut a Barcelona el 1933, gràcies a l'industrial Joan Viader Roger. Considerada la primera beguda d'aquest tipus produïda industrialment al món, Cacaolat ha mantingut el seu logotip des dels seus inicis, amb només petites actualitzacions.
Similituds als logotips
Tot i que les similituds entre tots dos logotips són innegables, és crucial considerar el context històric de l'època en què van ser creats. En els primers anys del segle XX, el disseny de logotips cal·ligràfics era una tendència predominant, i moltes marques compartien tipografies similars. Exemples com Leica, Ford, Pepsi, Lancia, Chevrolet, General Electric, AEG, Triumph o Iberia mostren aquesta convergència estilística.
Joan Viader Roger va fundar Cacaolat el 1933, abans que Coca-Cola s'embotellés a Espanya. Tot i això, aquesta ja s'importava i comercialitzava al país des del 1913, cosa que planteja la possibilitat que Viader conegués la famosa marca nord-americana i s'inspirés.
Tot i les especulacions, l'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) no ha registrat cap sol·licitud d'oposició per part de Coca-Cola cap a la marca Cacaolat fins ara. Experts en registre de marques han assenyalat que, en aquell moment, les paraules "Coca-Cola" i "Cacaolat" eren considerades prou distintives.
Tot i això, actualment, la situació podria ser diferent. Atesa l'enorme popularitat i el reconeixement de Coca-Cola, la creació d'una marca amb un logo tan similar podria interpretar-se com una estratègia per confondre els consumidors. En aquest cas, seria responsabilitat de Coca-cola presentar una oposició, ratificada per un jutge.
Més notícies: