Santiago Niño Becerra treu els colors a la DGT: 2 grans problemes a les autopistes
L'economista s'ha pronunciat sobre el que fan malament molts conductors
Santiago Niño Becerra ha tornat a parlar d'un tema que no acaba de solucionar la DGT. Un assumpte que ha estat recurrent a les xarxes socials de l'economista en els darrers anys.
“Torno a preguntar-ho. Per què a les vies d'Alemanya sense límit de velocitat la taxa d'accidents és més baixa que a les d'Espanya equivalents?”. Una pregunta que finalment ha pogut resoldre gràcies a l'explicació d'un expert de trànsit alemany.
Es tracta d'uns problemes que la DGT no aconsegueix resoldre i que versen sobre la taxa d'accidents existent a les autopistes espanyoles. Es una cosa que no passa, diu ell, a països com Alemanya, quan la velocitat per circular per les seves autopistes és il·limitada.
"Recorden que més d'una vegada he plantejat quin ha de ser el motiu pel qual la taxa d'accidents a les autopistes d'Alemanya sense límit de velocitat és menor que a les d'Espanya amb velocitat limitada?", es preguntava.
"Fa uns dies un expert alemany em va dir que probablement no hi havia una sola raó", deixava caure Santiago Niño Becerra a les seves xarxes socials.
Santiago Niño Becerra parla de la DGT i el problema a les autopistes
La veritat és que Niño Becerra exposava que aquest expert li havia aclarit algunes coses. Segons aquesta persona, hi ha dos elements que influeixen en aquesta taxa d'accidents diferent a Alemanya i Espanya.
El primer és que "a Alemanya el carril de l'esquerra s'utilitza exclusivament per avançar". I el segon motiu és que “es respecta escrupolosament la distància de seguretat entre vehicles”. "Penso que té lògica", ha raonat Becerra sobre les paraules de l'expert alemany.
La veritat és que més d'una vegada circulen per les xarxes conduccions a Espanya que molt deixen de desitjar. Vehicles circulant constantment pel carril esquerre o que s'apropen molt al cotxe de davant per avançar.
Alemanya i els seus trams 'sense límit' a carreteres
És una cosa de la qual Santiago Niño Becerra es queixa, i posa com a bon exemple Alemanya. Però, quina és realment la tècnica del país germà? Si bé és cert que hi ha trams sense límit de velocitat a carreteres, no tots són així, i tampoc sempre.
Hi ha certs trams d'autopista en què obliguen a mantenir una velocitat d'entre 80 i 130 quilòmetres per hora, segons la zona. Si incompleixes aquests límits, com a Espanya, et pot caure multa.
A més, també hi ha senyalització especial per a fenòmens meteorològics. Limitacions a temporals de pluja, vent o neu.
Santiago Niño Becerra ja ha llançat aquest pal a la DGT després de les explicacions de l'expert alemany, insinuant que potser adaptar-se a un model més similar al d'Alemanya podria millorar la situació a Espanya.
Més notícies: