Foto d'un patinet elèctric en primer pla a una estació de tren
SOCIETAT

Renfe prohibeix els patinets elèctrics a tots els seus trens

Renfe ha anunciat que la mesura s'implementarà el proper 12 de desembre i s'estendrà a tots els trens de viatgers

El Consell d'Administració de Renfe ha decidit aquest dilluns, 27 de novembre, que es prohibirà l'accés de patinets elèctrics a tots els trens de passatgers de Rodalies, Regionals, Alta Velocitat i Llarga Distància (AVE, Avlo, Alvia, Avant, Euromed i Intercity) a partir del proper 12 de desembre.

La prohibició, semblant a la que aplica des de fa mesos a Barcelona, ve fonamentada, segons la companyia, per la "situació de perill generada davant d'incendis de bateries" registrats en alguns transports públics.

Uns successos causats, afirma la mateixa font, i entre altres raons, per manipulació de la bateria, desperfectes de vegades, del temps o utilització de carregadors diferents. La mesura serà ratificada demà al Consell d'Administració de Renfe Viatgers.

Renfe prohibirà els patinets elèctrics el 12 de desembre

Renfe ha decidit aquest dilluns que prohibirà definitivament l'accés amb patinets elèctrics el proper 12 de desembre. Serà una mesura que s'implementarà en tots els seus trens de viatgers, tant a Rodalies, Regionals, Alta Velocitat i Llarga Distància (AVE, Avlo, Alvia, Avant, Euromed i Intercity).

A partir d'aquest mateix dia, Renfe pot obligar un viatger a abandonar el tren si porta un objecte, un equipatge o un vehicle que atempti contra la seguretat i el bon funcionament de l'explotació del transport o contra la seguretat dels altres viatgers.

A les estacions de Rodalies gestionades per Renfe s'informarà de la prohibició si es detecta un viatger amb patinet elèctric, i igualment es podran fer inspeccions aleatòries amb interventors i agents de seguretat.

Barcelona ja va prohibir accedir amb patinet elèctric

El febrer passat l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va prohibir l'accés de patinets a vehicles, estacions i andanes a l'àrea metropolitana de Barcelona després de l'explosió d'un patinet al servei de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) el novembre del 2022.

La prohibició va ser provisional per sis mesos, però un cop passat aquest període va ser definitiva. A Tarragona s'ha pres una mesura semblant als autobusos.

Així mateix, des del 4 de novembre està prohibit l'accés de patinets elèctrics a les instal·lacions i els vehicles del transport públic de la Comunitat de Madrid, amb competència del Consorci Regional de Transports.

En altres països, alguns operadors ferroviaris del Regne Unit i Irlanda, a més del metro de Londres o Hamburg, també han pres mesures similars.