Com pots verificar si el teu compte ha estat afectat pel hackeig del Banco Santander
El banc espanyol ha patit aquest dimarts un ciberatac que afecta clients i empleats de fins a tres països
El Banco Santander va patir aquest dimarts un ciberatac important, que ha afectat clients i empleats d'Espanya i fins a 2 països més. El Grup Santander, només ser coneixedor d'aquest hackeig, ha enviat un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
El document explicava que "després de la investigació duta a terme, vam confirmar que s'ha accedit a informació de clients de Santander Xile, Espanya i Uruguai. I de tots els empleats i alguns exempleats del grup. A la resta de mercats i negocis de l'entitat no hi ha clients afectats".
El Banco Santander pateix un hackeig de dades d'Espanya, Xile i Uruguai
El banc espanyol exposava que "les bases de dades allotjades són d'un proveïdor extern, i haurien patit un accés no autoritzat". Aquest ha provocat que els ciberdelinqüents hagin obtingut dades sensibles d'usuaris i treballadors.
Realment parlem de dades personals, però "no cal lamentar que hagin robat contrasenyes d'usuaris i treballadors". Per tant, explica el Banco Santander, aquest incident "no compromet les operacions bancàries que els clients d'Espanya, Uruguai i Xile hagin realitzat amb el banc".
Com saber que han accedit a les teves dades del Banco Santander?
El més efectiu per saber si el nostre compte ha estat afectat pel ciberatac és accedir com a client a la web del Banco Santander. O bé fer-ho a través de l'app i entrar a la 'Bústia de comunicacions'.
En aquest sentit, el Banco Santander ha compartit una sèrie de consells per a aquells clients que s'hagin vist afectats o que tinguin dubtes que ho puguin ser. Aconsellen principalment aplicar la doble autenticació o no respondre a missatges que ens demanen claus o contrasenyes.
- Si reps un SMS on et sol·liciten accedir a un enllaç, reenvia'l al 638 444 542 i no ofereixis dades ni facis cap descàrrega
- Si reps un correu inesperat en nom de l'entitat, on et demanen dades o descarregar-te un document, reenvia'l a phishing@gruposantander.es i no executis aquesta acció
- Si reps una trucada inesperada en nom del banc en què et requereixen dades confidencials (contrasenyes, claus o codis), no ofereixis aquesta informació i truca al 915 123 123
Sobre això, l'OCU ha publicat un post advertint que "cap pagament que un usuari emprengui per un frau podrà ser considerat com a autoritzat. I haurà de ser reemborsat de forma automàtica pel Banco Santander".
Més notícies: