Muntatge amb el Banco Santander i una dona sorpresa

SOCIETAT

Com pots verificar si el teu compte ha estat afectat pel hackeig del Banco Santander

El banc espanyol ha patit aquest dimarts un ciberatac que afecta clients i empleats de fins a tres països

El Banco Santander va patir aquest dimarts un ciberatac important, que ha afectat clients i empleats d'Espanya i fins a 2 països més. El Grup Santander, només ser coneixedor d'aquest hackeig, ha enviat un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

El document explicava que "després de la investigació duta a terme, vam confirmar que s'ha accedit a informació de clients de Santander Xile, Espanya i Uruguai. I de tots els empleats i alguns exempleats del grup. A la resta de mercats i negocis de l'entitat no hi ha clients afectats".

El Banco Santander pateix un hackeig de dades d'Espanya, Xile i Uruguai

El banc espanyol exposava que "les bases de dades allotjades són d'un proveïdor extern, i haurien patit un accés no autoritzat". Aquest ha provocat que els ciberdelinqüents hagin obtingut dades sensibles d'usuaris i treballadors.

Realment parlem de dades personals, però "no cal lamentar que hagin robat contrasenyes d'usuaris i treballadors". Per tant, explica el Banco Santander, aquest incident "no compromet les operacions bancàries que els clients d'Espanya, Uruguai i Xile hagin realitzat amb el banc".

Com saber que han accedit a les teves dades del Banco Santander?

El més efectiu per saber si el nostre compte ha estat afectat pel ciberatac és accedir com a client a la web del Banco Santander. O bé fer-ho a través de l'app i entrar a la 'Bústia de comunicacions'.

En aquest sentit, el Banco Santander ha compartit una sèrie de consells per a aquells clients que s'hagin vist afectats o que tinguin dubtes que ho puguin ser. Aconsellen principalment aplicar la doble autenticació o no respondre a missatges que ens demanen claus o contrasenyes.

  • Si reps un SMS on et sol·liciten accedir a un enllaç, reenvia'l al 638 444 542 i no ofereixis dades ni facis cap descàrrega
  • Si reps un correu inesperat en nom de l'entitat, on et demanen dades o descarregar-te un document, reenvia'l a phishing@gruposantander.es i no executis aquesta acció
  • Si reps una trucada inesperada en nom del banc en què et requereixen dades confidencials (contrasenyes, claus o codis), no ofereixis aquesta informació i truca al 915 123 123

Sobre això, l'OCU ha publicat un post advertint que "cap pagament que un usuari emprengui per un frau podrà ser considerat com a autoritzat. I haurà de ser reemborsat de forma automàtica pel Banco Santander".

➡️ Bancs ➡️ Societat

Més notícies: