Orange no triga a respondre després de la dura acusació d'un client: 'M'han robat'
Un usuari de la companyia assegura que li han cobrat uns diners per un servei que no havia sol·licitat
Orange ha estat el centre d'atenció en els últims dies per la polèmica acusació d'un client. Afirmava haver estat víctima d'un robatori relacionat amb els serveis de l'empresa
Antonio López va utilitzar la xarxa social X per exposar la seva queixa. En la seva publicació assenyalava que l'operador li havia cobrat més de 2 euros i mig per un servei que no havia sol·licitat
"M'han robat més de 2 euros i mig en un missatge de text d'un to que jo mai vaig demanar ni em vaig donar d'alta. La demanda que us caurà serà històrica", va escriure a les xarxes socials. Aquest tipus de queixes són cada vegada més freqüents entre els usuaris d'operadors de telefonia mòbil
Orange deixa clar que no era culpa seva
Com era d'esperar Orange no va trigar a respondre. L'operador va aclarir que, segons els seus procediments, perquè un client es subscrigui a un to d'espera com el mencionat, aquest ha de ser sol·licitat de manera explícita. O bé copiat d'un altre usuari que ja el tingui
"No hi hauria més maneres", va explicar l'empresa. Malgrat l'explicació de la companyia, el client va insistir que no havia autoritzat aquesta subscripció
Davant la controvèrsia, Orange va procedir a solucionar el problema. El client, Antonio López, es va posar en contacte amb el servei d'atenció al client de la companyia, trucant al 1470. Allà, l'operador va confirmar la baixa del servei no sol·licitat
No obstant això, la resolució no va acabar de contentar-lo del tot. I és que no va aconseguir que li tornessin els diners que li van cobrar per aquest servei
Aquest incident posa de manifest una de les problemàtiques més comunes que enfronten els usuaris de telefonia mòbil. Són els càrrecs no sol·licitats o les subscripcions indesitjades. Les queixes sobre aquest tipus de serveis són freqüents, i no només es limiten a Orange
Altres operadors també han estat acusats en el passat de cobrar per serveis no sol·licitats. No obstant això, és important assenyalar que, en la majoria dels casos, els clients tenen la possibilitat de reclamar aquests càrrecs. Seria suficient amb contactar amb el servei d'atenció al client
No es tracta d'un fet aïllat
El cas d'Antonio López i la seva acusació de "robatori" no és aïllat. Sovint, els usuaris no són conscients dels càrrecs addicionals que poden estar associats a certs serveis. Com per exemple, tons d'espera, subscripcions a continguts premium o serveis extres que s'activen sense el consentiment explícit de l'usuari
Per això, és fonamental que els clients revisin periòdicament les seves factures. I així s'informin sobre els serveis contractats amb els seus operadors
D'altra banda, les empreses de telecomunicacions com Orange s'enfronten al repte de millorar la transparència en els seus processos de contractació. I assegurar-se que els usuaris no siguin víctimes de cobraments indeguts
Més notícies: