Si tens un compte a DAZN, molt de compte: l'OCU acaba de llançar un avís
L'OCU denuncia les contínues queixes que reben de clients de DAZN per donar de baixa la seva subscripció
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) llança un avís als clients de DAZN. Durant els darrers temps, s'han anat repetint les reclamacions cap a l'operador televisiu. Sobretot a l'hora de sol·licitar la baixa dels serveis.
Pel que sembla, resulta tota una odissea fer aquest tràmit, ja que fan tot el possible perquè l'usuari no s'esborri. No té res a veure amb la contractació del servei, que sembla una cosa molt senzilla i ràpida.
L'OCU llança un avís als usuaris amb un compte a DAZN
L'OCU ha rebut una quantitat important de queixes en aquest sentit a través de la plataforma Reclamar. Indica que l'estratègia de DAZN és molt clara, dificultar al màxim possible aquesta gestió per conservar el client.
Quan es contracta un pla amb aquesta plataforma s'indica que la baixa s'efectuarà a l'apartat 'El meu compte'. A continuació caldrà anar a 'Subscripció a DAZN', però els propers passos a fer s'aniran complicant. Expliquen que, després de fer diversos clics a diferents desplegables, s'arriba a un xat automàtic.
Per arribar a aquest xat caldrà seguir la ruta següent:
- Entrar a 'El meu compte'
- Marcar 'Veure informació del pla'
- Indicar 'Gestionar subscripció'
- Escollir 'Cancel·lar subscripció'
- I, per segona vegada, caldrà indicar de nou 'Cancel·lar subscripció'
Quan s'arriba a aquest punt, tot faria indicar que ja estaríem propers a la baixa del servei. Però no serà així, ja que el procés s'anirà dificultant.
L'OCU indica que saltarà un pop up de DAZN amb una oferta que cerca retenir l'usuari. En cap moment no serà visible un botó o una referència a la possibilitat d'esborrar-se de la plataforma. Únicament es pot apreciar un enllaç a un xat, a 'Xateja amb nosaltres'.
En realitat es tracta d'un assistent digital que donarà diverses propostes a l'usuari, perquè esculli la que més li convingui. Però continuen sense oferir la possibilitat de donar-se de baixa. Per això caldrà punxar sobre 'Gestionar la meva subscripció'.
L'OCU indica que a partir d'aquell moment un operador iniciarà una conversa amb ànim d'oferir una sèrie de promocions. Aquells que tinguin intenció d'esborrar-se no s'haurien de deixar convèncer amb les ofertes que els puguin presentar, apunten des de l'organització.
L'OCU indica que DAZN comet una il·legalitat
L'OCU recorda que DAZN s'està saltant les normes. Per això es recolzen en l'article 25.2 de la Llei de serveis digitals. S'hi recull que el procediment per posar fi a un servei no pot ser més difícil que subscriure's.
A més, l'article 62 de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris obliga que es pugui cancel·lar el servei de la mateixa manera que es va adquirir. La Llei General de Telecomunicacions determina que cal informar el consumidor amb anterioritat dels mecanismes per posar fi a un contracte.
L'OCU considera que els drets dels clients s'estan vulnerant. Només es limiten a dir que "pots cancel·lar la subscripció a 'El meu compte'". Però en realitat és una informació insuficient.
A això se li uneix que el tràmit de baixa és molt més complex que el d'alta. L'OCU només troba dificultats i això és el que li fan arribar els usuaris.
Més notícies: