Un cotxe elèctric carrega a una estació, ia la dreta un home pensatiu, amb signes d'interrogació
SOCIETAT

L'OCU llança un avís sobre els cotxes de segona mà: 'Comprova-ho'

L'OCU demana als conductors que revisin en profunditat els cotxes usats abans de comprar-los, insistint sobretot als elèctrics

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ofereix un consell a tots aquells que tinguin previst fer-se amb un vehicle usat. Abans de fer el pas de comprar-lo cal reparar en una sèrie de detalls. Serà la manera d'evitar-nos problemes en el futur i garantir-nos el funcionament adequat de l'automòbil.

El preu dels cotxes nous resulta pràcticament inassolible per a moltes persones. Per tant, no els quedarà més remei que buscar al mercat de segona mà.

L'OCU, en aquesta ocasió, aprofundeix en l'àmbit dels vehicles elèctrics ja fets servir. Igual que passa amb els de motor de combustió, cal seguir una sèrie de passos abans de comprar-lo. Pel nostre país ja hi circulen més de 150.000 elèctrics, i la previsió és que la xifra d'automòbils de segona mà vagi en augment.

L'OCU explica en què ens hem de fixar en un cotxe de segona mà

L'OCU convida a "comprovar les mateixes coses que en adquirir qualsevol altre vehicle de segona mà". Entre elles el quilometratge, si hi ha passades les revisions, els llums i l'estat dels pneumàtics, entre altres coses. Però als elèctrics també cal posar el focus en una sèrie de detalls concrets.

El que realment ens ha de preocupar és la bateria, que en definitiva seria el més costós en cas de canviar-la. Una de nova pot costar entre 5.000 i 30.000 euros, assenyalen des de l'OCU.

Comprova que estigui en el període de garantia

Les bateries solen patir un desgast amb l'ús i perden capacitat. Els fabricants les garanteixen durant un mínim de 8 anys o 160.000 quilòmetres. Al llarg d'aquest període no hauria de perdre més del 25% de la capacitat.

En el cas que decideixis comprar un cotxe elèctric de segona mà, l'OCU recomana que no hagi superat aquest termini de garantia. Ni tampoc els quilòmetres coberts.

És possible que si només realitzaràs trajectes curts, no notis tant la degradació de les bateries. Però si la teva intenció és fer viatges de 200 o 300 quilòmetres, aquest desgast serà més apreciable.

Revisar els baixos del cotxe

Comprova bé els baixos del vehicle de segona mà, ja que és allà on es col·loquen les bateries. Revisa qualsevol mena de dany que hi pogués haver en aquesta zona. Un desperfecte als baixos pot obligar-te a canviar totes les bateries amb la despesa que això implica.

Confirma l'autonomia real

L'OCU també aconsella comprovar l'autonomia real del cotxe. El fabricant tendeix a ser massa optimista i ofereix una xifra més elevada del que arriba a cobrir. A això se li uneix, a més, que amb el temps i els cicles de càrrega anirà perdent capacitat.

Per sortir de dubtes, el millor és que demanis una prova amb la bateria carregada. Fes un recorregut per autovia i en acabar aquest test anota els quilòmetres recorreguts i el percentatge de bateria utilitzat. D'aquesta manera podreu fer una estimació de l'autonomia real.

Segons l'OCU, si has cobert 20 quilòmetres i consumit el 8% de càrrega, l'autonomia arribarà a 250 quilòmetres.

Verifica que carregui bé

Confirma que carregueu bé tant en estacions domèstiques com en carregadors ràpids. A més, ha d'incloure tots els cables necessaris, encara que sigui de segona mà.

➡️ Societat

Més notícies: