Fotomuntatge amb una imatge de diferents varietats de torrons apilades amb adorns nadalencs damunt de fons i al capdavant dues rodones vermelles amb els logos de Mercadona i Lidl
SOCIETAT

Ni Mercadona, ni Lidl: El súper que més ha augmentat el preu dels dolços nadalencs

Alguns supermercats han aprofitat la proximitat de Nadal per apujar els preus dels productes més destacats en aquestes dates

Nadal ja està al caure i els supermercats ho saben perfectament. Per això, des de fa mesos, els productes més típics d'aquestes festes ja es troben a la venda.

Que si torrons, polvorons, bombons, panettones... Si bé n'hi ha molts que corren a comprar-los molts mesos abans de Nadal, altres deixen aquest tipus de compres per a l'últim moment i així evitar temptacions abans d'hora.

Per això mateix, no són poques les cadenes que aprofiten aquestes dates més assenyalades de l'any per variar-ne els preus, preveient una alta demanda dels seus clients.

El supermercat que més ha apujat els preus dels dolços per Nadal

Així ho ha deixat clar Facua - Consumidors en Acció. L'organització avisava de la pujada de preu dels dolços nadalencs típics d'aquesta època de l'any.

El passat dimecres 13 de desembre, exposava en un comunicat els resultats d'un seguiment que s'havia fet als principals supermercats del país.

Les cadenes analitzades eren Mercadona, Eroski, Carrefour, Alcampo, Dia i Hipercor. En totes s'havia revisat durant gairebé dos mesos, entre els dies 20 d'octubre i 11 de desembre, el preu de fins a 282 dolços nadalencs. Entre ells, hi havia 19 marques de torrons, 11 de polvorons i mantegats i 27 de bombons.

I els resultats eren clars. Carrefour destacava com el supermercat que més havia pujat els preus durant les dates analitzades.

De fet, la cadena francesa havia pujat el cost de 34 de 65 productes nadalencs, cosa que els situa en un 52% dels dolços. Carrefour només havia baixat el preu a set, i 24 havien mantingut el preu que tenien el mes d'octubre passat.

El seguien, però, tant Alcampo com Hipercor. El primer havia pujat els seus productes de Nadal fins a un 33%, amb 14 dels 43 inclosos a la mostra analitzada per Facua. En el cas d'Hipercor, eren només 8 de 68, només un 12%.

Mentre algunes botigues decidien apostar per l'estratègia contrària. Aquest era el cas de Mercadona, Dia i Eroski, que mantenien els preus dels productes de Nadal respecte al mes d'octubre. Fins i tot alguns havien estat rebaixats les últimes setmanes.

Aquests són els dolços nadalencs més cars

Facua ha revelat a més, quins són els productes d'aquestes dates que més han pujat de preu als supermercats. El que més ha pujat es ven als supermercats Carrefour i es tracta del torró de xocolata amb llet cruixent de la marca Trapa de 150 grams.

Fotomuntatge amb el torró de xocolata amb llet cruixent de Trapa de front i al fons una imatge difuminada de l'exterior d'un supermercat Carrefour
Carrefour té el dolç de Nadal que més ha pujat de preu aquest any | Carrefour, Europa Press

Inicialment, al mes d'octubre, la cadena de supermercats francesa ho venia a tan sols 0,99 euros. Tot i això, el seu preu ha variat en aquests últims mesos fins a arribar a 1,31 euros. Això demostra que s'ha encarit fins a un 32% en tan sols dos mesos.

També Alcampo té a la venda un dels productes nadalencs que més han pujat de preu, segons els informes de la Facua. La Caixa Roja de Nestlé de 800 grams canviava de costar a les botigues 15,82 euros a l'octubre a 19,98 aquest desembre. Una pujada en el preu de fins a un 26,3%.