Vehicles circulen per una autopista de tres carrils, amb el logotip de la DGT
SOCIETAT

La DGT avisa: canvi imminent per a tots els que circulen per autopistes i autovies

Una acció tan comuna com circular pel carril de l'esquerra patirà variacions importants a curt termini

La Direcció General de Trànsit (DGT) anuncia novetats importants per als conductors. Sobretot per a aquells que utilitzin les autovies i autopistes per desplaçar-se. I és que una acció tan comuna com circular pel carril esquerre pot patir modificacions en qüestió de poc temps.

Aquest carril està pensat per efectuar els avançaments, però no tothom en fa ús de manera adequada. De fet circulen per ells de manera continuada entorpint el trànsit i incrementant el risc de contratemps. Aquest comportament, de fet, implica una infracció.

La DGT, al seu Reglament General de Circulació, a l'article 31, aclareix com s'ha de fer servir. "Fora de poblat, a les calçades amb més d'un carril reservat per al seu sentit de la marxa, el conductor circularà pel carril dret". No obstant això, aquesta norma no sempre es respecta.

És una qüestió que preocupa l'entitat que dirigeix Pere Navarro, que sovint realitza campanyes de conscienciació en aquest sentit. És cert que no hi ha cap regla que concreti la prohibició de circular pel carril esquerre. Però sí que ens pot costar una multa de 200 euros.

La DGT avança novetats a curt termini

La DGT, a través del director, va aclarir fa uns dies que es produiran modificacions respecte a aquesta qüestió. Ho va fer durant un acte de l'Associació d'Empreses de Conservació i Explotacions d'Infraestructures.

Va aprofundir sobretot en el tema de la circulació per l'esquerra quan les condicions meteorològiques no acompanyin. Navarro aconsella no desplaçar-se per aquest carril, en vies de 3 o més carrils, quan hi hagi precipitacions de neu o gel. Sobretot per deixar el pas als vehicles llevaneus.

La seva intenció és que més endavant, a la pròxima revisió del Reglament General de Circulació, s'inclogui una prohibició explícita. D'aquesta manera, se seguirien els passos adoptats per altres països europeus com Alemanya.

La DGT és coneixedora que la circulació continuada per la banda esquerra d'una autovia o autopista suposa un perill seriós. Principalment perquè s'alenteix el trànsit i el risc de col·lisió per les frenades es veu incrementada.

El més normal és incorporar-se al carril esquerre únicament per avançar, per tot seguit tornar de nou a la part dreta. No obstant això, no tothom s'hi ajusta.