Futmuntatge amb un fons de joies, el logotip de la marca de joieria MAM, una foto de Kylie Jenner i Beyocé i una bandera de Catalunya
SOCIETAT

MAM, la desconeguda marca catalana que usen estrelles com Beyoncé o Kylie Jenner

MAM és una firma de Barcelona dedicada a la joieria que ha revolucionat el sector amb els seus arriscats dissenys

MAM és una jove marca de joies fundada a Barcelona per Jordi Enrique Albert, el CEO de la corporació, i Anthya Tirado, la directora creativa. Tot va començar el 2014, una època en què ja era molt difícil innovar i diferenciar-se dels altres.

MAM ha suposat una revolució en el sector de la joieria i abans en el de la rellotgeria. Amb els seus innovadors i agosarats dissenys han captivat algunes celebritats internacionals com Beyoncé, Kylie Jenner o Jennifer Aniston. A més a més, la seva originalitat ha servit d'inspiració per a altres grans firmes en l'àmbit mundial.

En una entrevista concedida a El Mundo l'any passat, la cofundadora va parlar sobre la història de la marca i el secret del seu èxit. MAM va començar elaborant rellotges de fusta i poc després va fer el pas al món de la joieria i la tafileteria. Sempre conscienciats amb el medi ambient i l'ètica social, usant materials sostenibles i cuidant fins a l'últim detall.

Els inicis de MAM

MAM va començar a Barcelona, el 2014, quan els dos fundadors van crear una firma enfocada a dissenyar rellotges de fusta. Segons Tirado, després de només un any havien “desafiat les propietats de la fusta” i van crear el rellotge més prim del món. Això els va convertir en una firma amb un “estil innovador i una estètica única”.

En aquell moment van decidir embarcar-se en una nova aventura. I així va ser com van crear la seva primera col·lecció de joieria i tafileteria. Com explica la directora creativa de MAM, aquestes categories representen avui dia un 95% de la facturació.

La col·lecció va ser pensada per aportar “un toc distintiu i trencador” a l'estil de cadascú. Des del principi l'eslògan de la marca és “rethink the established”, en català significa replantejar-se allò que ja està establert. Aquesta frase resumeix molt bé allò que pretenen representar els seus creadors.

“A MAM revolucionem la manera com s'utilitzen els accessoris”, explica Tirado. Per tant, el seu objectiu és dissenyar peces de joieria funcionals però sense normes ni estereotips. Amb això pretenen “revolucionar la manera de veure els accessoris”.

MAM, la marca barcelonina que usen famoses de tot el món

A més, es presenta com una signatura ètica, sostenible i conscienciada amb el medi ambient. A la fabricació dels seus productes fan servir materials totalment naturals, mitjans de distribució i embalatges reciclats.

Cal destacar que es tracta d'una marca assequible per a tothom. Els preus de les peces oscil·len entre els 39 euros, les més senzilles, fins als 400 euros, les més elaborades. A banda, ja han fet els primers passos a la joieria de luxe, amb peces d'alta qualitat que poden arribar a costar 3.000 euros.

Tot i haver nascut a Barcelona, Espanya no és el mercat principal de MAMA. La gran majoria de les vendes es concentren a França, Itàlia, Alemanya, la Gran Bretanya, els Estats Units i el Japó.

L'impacte de MAM en l'àmbit internacional ha propiciat que algunes celebritats de la talla d'Amanda Seyfried, Beyoncé, Kylie Jenner, Gigi Hadid o Jennifer Aniston usin les seves joies. Anthya Tirado comenta que els estilistes d'aquestes estrelles contacten amb ells per vestir-les.

MAM segueix creixent

Un altre factor clau de l'èxit de la firma és la seva presència, basada en una publicitat enfocada a les xarxes socials.

Actualment, MAM es troba en expansió fora d'Internet. El maig de l'any passat van obrir dos espais físics a centres comercials del Regne Unit i d'Itàlia. Mesos més tard van obrir la seva botiga estrella a Barcelona, que està ubicada al districte de Ciutat Vella.

➡️ Societat

Més notícies: