El gest d'Ametller Origen que ha provocat l'enuig d'un client: ‘Mala praxi’
Segons un client, Ametller Origen etiqueta algun dels productes que ven com a propis, sense indicar de manera clara d'on procedeixen realment
Ametller Origen està immers actualment en el focus d'una polèmica produïda per la procedència d'algun dels seus productes. La cadena catalana de supermercats presumeix d'oferir aliments de proximitat sempre que sigui possible, ja que és de temporada. Per tant, si venen productes importats, és degut principalment a l'alta demanda per part dels consumidors.
Aquesta vegada, però, la crítica d'un client a través de les xarxes socials va més enllà. En una publicació realitzada a X, abans Twitter, un usuari ha acusat Ametller Origen de "mala praxi". L'acusació és deguda a l'origen dubtós dels seus melons etiquetats amb la seva pròpia marca, sense indicar d'on provenen realment.
Ametller Origen ha estat criticat de ‘donar gat per llebre’
Aquest usuari ha compartit dues imatges com a prova, indicant que “sabem que no és època de melons”. Però és molt mala praxi promoure amb marca pròpia un producte transatlàntic sense indicar-ho enlloc", ha denunciat.
A les fotografies es pot apreciar el lot d'aquesta fruita senyalitzat amb un cartell que la defineix com a "Meló AO categoria extra". A més, cadascun presenta una etiqueta amb el seu logotip i la frase següent: "Selecció exclusiva. Recol·lectat en el seu punt òptim de maduració". No obstant això, enlloc no se'n mostra la procedència.
Aquesta acció coincideix amb la manifestació de pagesos, que protesten, entre altres motius, per la qual cosa consideren una competència deslleial per part dels països extracomunitaris. Mentre la Unió Europea aplica unes polítiques agràries exigents als seus pagesos, aquests gaudeixen d'una normativa molt més laxa. El client ho ha relacionat amb aquest fet mitjançant l'ús del hashtag "#RevoltaPagesa".
Ametller Origen, acusat d'aprofitar-se del desconeixement de la gent
Seguidament, a tall de reflexió ha llançat a l'aire una pregunta amb resposta inclosa. "Quin percentatge de gent no té ni idea de quan és temps de melons? Molts, em temo".
Al que un altre usuari li ha contestat: "Només ho tems? Per l'amor de Déu, la clau de tot plegat és que saben (res), i que volen (meló), i que estan disposats a pagar (molt) els clients d'Ametller"."No són molts. Són majoria. Per això Ametller no para de créixer, per tot arreu, inclosos barris populars i pobles", ha conclòs.
De moment, Ametller Origen, que sol donar resposta a aquest tipus de queixes a través de les xarxes socials, no s'hi ha pronunciat.
Més notícies: