Fotomuntatge d'una foto d'Ametller Origen, amb una captura de pantalla de X i interrogants

SOCIETAT

'Molt aviat farem un canvi': Ametller Origen reacciona ràpidament a una queixa

Ametller Origen respon una crítica, a través de les xarxes socials, assegurant un canvi global que solucionarà el problema plantejat per una clienta

L'era digital que estem vivint avui dia ha provocat molts canvis a la nostra societat. Un d'aquests consisteix en l'evolució de les queixes a les empreses, per part dels seus clients, per algun tema relacionat amb els seus productes.

Actualment, la majoria d'aquestes crítiques se solen fer a través de les xarxes socials. D'aquesta manera, per tal de mantenir la seva reputació, les companyies es veuen obligades a respondre les demandes dels seus clients.

Ametller Origen respon a una crítica

Dilluns passat, l'usuari de X @DataCaducitat va publicar una crítica, acompanyada d'una imatge, adreçada al grup Ametller Origen. En aquesta publicació, el client es queixava de l'increment del preu d'una melmelada de maduixa i atribuïa aquest fet a la "reduflació".

La fotografia mostra la comparativa de preu, grams i quantitat de fruita entre el mateix pot de melmelada actual i antic. També inclou els tiquets de compra que avalen el seu argument.

"I així, per la màgia de la reduflació, és com un suposat increment de preu del 17,46% passa al 54,8%. I rebaixant qualitat (menys fruita)", va denunciar el client. En acabar el text, va procedir a donar les gràcies de forma irònica al supermercat i els va etiquetar per traslladar-los la queixa.

Ametller Origen no ha trigat a respondre al post informant que “aviat farem un canvi global a tota la nostra categoria de productes”. A més, asseguren que ho faran "prioritzant articles d'alt valor i amb més contingut de fruita". "Estem treballant per tenir disponibles les noves melmelades AO a les nostres botigues al més aviat possible" afegeix l'empresa, que conclou enviant salutacions al client.

captura de pantalla d'un tuit d'Ametller Origen a X
Ametller Origen va respondre a un client que estava molest | @AmetllerOrigen

D'altra banda, el mateix usuari va afegir un altre comentari a la primera publicació, compartint una notícia d'Europa Press. "L'IPC baixa al 3,1% al tancament del 2023 i el preu dels aliments modera el creixement al 7,3%", deia el titular. I aquest va respondre, sense deixar de ser irònic: "Sí? Segur?".

captura de pantalla d'un tuit de l'usuari Mr. Wolfe a X
L'usuari dubta de la seva honestedat | @DataCaducitat

El grup Ametller Origen acusat de practicar la "reduflació"

L'acusació de l'usuari en qüestió tracta sobre l'augment del preu del producte i la reducció del contingut d'aquest producte. Segons la imatge aportada, la mateixa melmelada costava antigament 2,29 euros, per 290 grams, i actualment en val 2,69, per 220 grams.

A banda, indica que el nou producte que substitueix l'antic conté menys fruita. De fet, el nou pot, més petit, té un 60% de maduixes, mentre que l'antic conté un 65% de fruita.

El mateix client ho atribueix sarcàsticament a "la màgia de la reduflació". Aquest terme neix de la unió de les paraules "reducció" i "inflació. Fa referència, per tant, a la reducció de la quantitat d'un producte, mantenint o apujant el preu. És a dir, donar menys per més o el mateix.

Així doncs, com explica l'usuari, un suposat augment de preu del 17,46% es converteix en un 54,8% sense que ens n'adonem. Malauradament, aquesta pràctica és molt habitual actualment.

Tot i això, Ametller Origen promet que realitzaran un gran canvi en aquest aspecte, que podrem comprovar molt aviat a les seves botigues.