La manera de demanar a la Seguretat Social que revisi el que cobres de pensió
La Seguretat Social es pot equivocar en la quantia de la pensió, per la qual cosa el jubilat té la possibilitat de presentar al·legacions
Arribada la jubilació, la Seguretat Social s'encarregarà d'aprovar-nos una pensió en cas d'assolir els períodes de cotització exigits. Això no obstant, pot passar que la quantia a percebre no s'ajusti en realitat al que ens correspongui. Si això passa, el ciutadà té la possibilitat de sol·licitar-ne una revisió.
En general, l'organisme estatal sol fer un càlcul encertat per facilitar-ne la jubilació. Però tampoc no està de més que el possible beneficiari de l'ajuda revisi en profunditat les condicions per si hi pogués haver algun tipus d'error. Ningú no està lliure d'equivocar-se.
Si això passa, caldria adreçar-se a la Seguretat Social per solucionar el problema com més aviat millor. Així es podrà tornar a recalcular l'import de la pensió. La majoria dels errors es produeixen per no computar determinats períodes laborals.
Els errors més freqüents de la Seguretat Social
És probable que la Seguretat Social ometi algun període treballat, en què s'hagués cotitzat i no aparegui a la vida laboral. També hi ha la possibilitat que no reculli algunes cotitzacions de diferents règims o no s'expliquin les cotitzacions en altres països. Això últim es produeix en aquells casos en què el pensionista hagi desenvolupat la carrera professional a l'estranger.
Un altre error molt freqüent per part d'aquest organisme és que no tingui en compte el temps que s'ha estat cobrant l'atur. La prestació per desocupació també cotitza per a la jubilació.
Què fer perquè ens revisin la pensió
Si detectes algun tipus de fallada en la quantia de la pensió, en primer lloc caldrà localitzar els períodes omesos a la vida laboral. És important que al llarg de la nostra carrera professional guardem tota mena de documents. Siguin nòmines, contractes o certificats d'empreses.
D'aquesta manera, resultarà molt més senzill acreditar els períodes de cotització.
Un cop tinguem al nostre poder totes aquestes proves, amb els períodes que falten, caldrà fer la reclamació a la Seguretat Social. Es realitzarà per escrit, ja sigui de manera presencial a les oficines de l'organisme públic o a través de la Seu Electrònica.
Sol·licitada la revisió caldrà armar-se de paciència. L'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) comprovarà al detall la nostra reclamació. Per això creuaran les dades facilitades pel jubilat amb què ells tenen en els seus sistemes.
Disposen d'un termini màxim de 45 dies per donar una resposta. En cas de no estar d'acord amb la decisió, sempre es poden presentar al·legacions.
Més notícies: