Una famosa empresa catalana, acusada d''estafa': surten a la llum milers de denúncies
La companyia tecnològica de transició energètica Holaluz ha rebut diverses queixes dels consumidors
Una coneguda empresa catalana no estaria passant pel seu millor moment. Molts consumidors han acusat les últimes hores Holaluz, la companyia tecnològica de transició energètica, després de ser víctimes d'una suposada estafa.
Així ho ha informat l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), que, a través de la plataforma Reclamar, ha rebut múltiples denúncies d'usuaris que posen en dubte l'empresa, fundada a Barcelona. Segons ha recollit El Mundo, l'OCU hauria rebut al voltant d'unes 200 queixes durant l'exercici passat de part d'exclients d'Holaluz.
L'empresa catalana Holaluz, acusada d'estafa pels seus clients
La companyia catalana, fundada l'any 2010 a Barcelona, Holaluz està sent assenyalada pels seus clients. Concretament, aquests acusen l'empresa d'estafa, segons ha informat El Mundo.
L'any passat, l'empresa decidia canviar tots els seus clients elèctrics a l'anomenada 'tarifa justa'. Una tarifa mensual fixa individualitzada, creada el 2018, "amb tot inclòs de llum", segons promocionen a la seva pàgina web.
És a dir, segons les previsions de despesa de llum del client, es crea una tarifa, que la paga mes a mes l'usuari. Aleshores, a final d'any, Holaluz s'encarrega de recalcular la quota, segons el consum real, i tornar la diferència en cas que sigui necessari.
Els consumidors d'Holaluz esclaten contra l'empresa
Tot i això, sembla que a molts dels seus consumidors no els ha acabat d'agradar la decisió que prenia Holaluz. Sobretot perquè ni tan sols van ser conscients que s'havia produït el canvi. Ni tampoc que, per cobrar la diferència, si s'havia pagat de més durant l'any, calia romandre un mínim de 12 mesos a la companyia.
"Al principi el preu era molt competitiu, però al cap d'uns mesos em van anar incrementant a poc a poc la factura", relata el Sergio, un dels afectats, a l'esmentat mitjà. "Em van disparar els preus fins a 250 euros al mes". I és que assegura que una informació "tan rellevant" com és la del canvi de tarifa es "va comunicar deficientment".
Però no és l'únic afectat. El Jordi, un altre dels seus consumidors, declara que va instal·lar amb Holaluz l'autoconsum solar a casa seva amb una bateria Tesla. "Em van oferir 183 euros mensuals, a baixar a 173 una vegada que tingués la bateria en marxa. Però arribat el moment no només no em van abaixar la quota, sinó que me la van apujar".
És una situació que ha volgut explicar Enrique García, portaveu de l'OCU. "És un patró al sector que l'usuari i l'empresa interpretin les clàusules de les tarifes de manera diferent. Això no significa que l'empresa tingui raó, ja que moltes vegades el problema ve del moment de la contractació".
I és que ha assegurat que a Holaluz “es donen pràctiques comercials molt agressives i no sempre s'explica la lletra petita”. Segons ha explicat el portaveu de l'OCU, "si alguna cosa caracteritza les tarifes d'Holaluz és la seva complexitat. La seva tarifa justa és més confusa que altres models i cal partir d'una desigualtat d'informació entre empresa i client".
De fet, el descens de clients de l'empresa catalana és notable. Dels 282.000 que tenia el 2022, es van quedar en 218.000 el 2023. Una pèrdua a la companyia Holaluz de gairebé 66.000 clients, un 30%, en un any que és més que notable.
Més notícies: