Juan Roig sobre un fons d'euros i un gràfic ascendent

SOCIETAT

La quantitat de diners real que té Juan Roig, el propietari de Mercadona

Els supermercats Mercadona, propietat de Juan Roig, estan presents a 47 províncies espanyoles i l'empresari ha creat milers de llocs de treball al nostre país

Juan Roig, propietari de Mercadona, compta amb una fortuna més que considerable, sostinguda per l'èxit de la cadena de supermercats. Amb presència a 47 províncies espanyoles, els establiments de Mercadona representen una part significativa del mercat a Espanya.

La influència de Mercadona a Espanya és molt notable. Aquest cop ha estat el Top Marques d'Espanya, qui l'ha posicionat com una de les empreses més influents del país i la més influent de la Comunitat Valenciana. Aquesta distinció subratlla l'impacte tan rellevant que la cadena de supermercats té en l'àmbit econòmic i també en el social.

Juan Roig és el tercer espanyol més ric segons la llista Forbes de 2024. Només el superen Amancio Ortega i Rafael del Pino. Una riquesa que ha ajudat al desenvolupament del nostre país, ja que Mercadona va tancar el 2023 amb una plantilla composta per 104.000 persones, 98.700 a Espanya.

Fa anys que Mercadona ofereix a Juan Roig beneficis

Mercadona també destaca pels beneficis laborals que ofereix a la seva plantilla respecte a altres supermercats. És el supermercat que ofereix el millor salari i atorga dos dies festius en comptes de només un. Mercadona fa tot el possible per millorar la conciliació familiar dels seus treballadors.

A més a més, els beneficis de l'empresa són sempre notables. Juan Roig, de 74 anys, figura com a president executiu i el principal accionista de Mercadona, amb una participació del 55%. La història de l'empresa està lligada a la visió dels fundadors, els seus pares, que van establir l'empresa com una expansió de Meat Roig.

Muntatge de fotos de Juan Roig, el president de Mercadona, amb la seva dona, Hortensia Herrero, amb un supermercat Mercadona de fons
Juan Roig ha creat un imperi | e-noticies.cat, Mercadona

Va ser durant la crisi del 2008 quan Mercadona va adoptar una estratègia de reducció de preus d'un 14%. Sota el lema SPB que figurava en cartells, carrets i cistelles, Sempre Preus Baixos, Mercadona va intentar ajudar les famílies a superar els temps econòmics més difícils. Aquesta mesura no només beneficiava els consumidors, sinó que també va fer que la cadena capturés una participació de mercat del 22%, la més gran entre els supermercats.

Juan Roig té un patrimoni de gairebé 5.000 milions d'euros gràcies a Mercadona

Segons El Periódico, Roig té un patrimoni personal de 4.984 milions d'euros. Un patrimoni més que considerable per deixar de preocupar-se de les despeses per sempre tant ell com la seva família.

Tot i això, Juan Roig ha demostrat en diverses ocasions ser bastant altruista. I és que el líder de Mercadona ha arribat a fer donacions de fins a 70 milions d'euros per reactivar l'economia del nostre país.

➡️ Societat

Més notícies: