Muntatge amb un tortell de reis en una taula plena de decoració nadalenca i un cercle amb diversos torrons tallats
SOCIETAT

Els 12 consells que dono com a nutricionista per cuidar la dieta per Nadal

Tots sabem que Nadal és una època complicada des del punt de vista alimentari, i que hi abunden els excessos. Però és important seguir algunes recomanacions per no lamentar-nos al futur

S'acosta l'època de Nadal i augmenta la preocupació. Són molts els que s'han preocupat per cuidar la seva alimentació, i que temen fer malbé tot el progrés aconseguit. És per això que m'he animat a deixar-vos alguns consells molt útils en aquest sentit.

Abans de començar, però, el missatge que us he de transmetre és molt clar: Gaudiu! És una època molt bonica, que es dona només una vegada a l'any, per això és important deixar de banda les preocupacions sobre el menjar. Centra't en passar-ho bé i no et passis totes les festes pensant en el que menges.

Els 12 consells que sempre dono com a nutricionista per Nadal

Els excessos amb el menjar són sempre una mala idea, no només als sopars de Nadal o la nit de Nadal. Tot i això, entenc que és una època complicada, i que tots necessitem algunes claus per quedar-nos més tranquils. Et deixo algunes recomanacions per conservar tot el teu progrés i gaudir dels àpats nadalencs, alhora.

1. Mantingues uns hàbits saludables la resta de dies

Els dies festius amb dinars i/o sopars especials no són tants, pels quals la resta pots seguir amb els teus hàbits saludables. T'aconsello que miris el teu calendari i marquis quins dies tens compromisos i quins dies no, així et serà més fàcil elaborar-te un menú.

2. Fes servir el sentit comú

No t'has de restringir de res, només has de fer servir el sentit comú i menjar de tot, però amb moderació.

3. Escull les opcions més saludables

Si l'elecció de menú és a les teves mans, decanta't per opcions més saludables que continguin vegetals i fruites. Si no, gaudeix dels plats tradicionals, assaboreix-los i gaudeix-los.

4. Un entrant lleuger sempre és bona idea

Podem triar entrants més lleugers, ja que normalment els plats principals són molt calòrics i ja tenen la capacitat de saciar-nos.

5. No et quedis molt de temps a la taula

No passis moltíssimes hores sense aixecar-te de la taula. Intenta anar movent-te i fer una mica d'exercici si el teu temps t'ho permet.

6. No et culpis tota l'estona

No sentis culpabilitat en cap moment, són dies especials que surten de la teva rutina diària i està bé igual.

7. Fer més exercici o dejuni no compensarà els excessos

No intentis compensar-ho fent exercici de més o dejunis. No aconseguiràs res compensant per una banda o per l'altra, simplement produiràs més estrès per al teu organisme i la teva ment. Si tens temps fes exercici però per mantenir-te en forma, no per compensar cap àpat.

8. Posa al teu plat només el que menjaràs

Posa't al teu plat únicament el que menjaràs, així pots controlar les quantitats. Si vas picant del que hi ha servit a taula, possiblement no te n'adonis i acabis menjant de més.

9. Beu més aigua per compensar l'alcohol

Beu suficient aigua per compensar la ingesta d'alcohol (si n'hi ha) i els aliments rics en sal i/o potenciadors de sabors.

10. Els dolços que estiguin el menor temps possible a la taula

Quan el menjar hagi finalitzat, retira els dolços i no estiguis tota la tarda amb la temptació als teus ulls, ja que potser és més difícil no caure-hi. Són menjars amb sobretaules molt llargues que es poden allargar molt, i si tenim la taula plena de dolços possiblement n'anem picant.

11. Evita picar entre hores

Evita picar entre hores, ja tindràs un dinar o sopar suficientment consistent, per la qual cosa no cal afegir també el pica-pica.

12. Menja sense presses

Menja a poc a poc i conscientment, no sense adonar-te'n ni el que menges. I, sobretot, una cosa: Gaudeix!