Una carretera difuminada amb cotxes, una noia amb cara de sorpresa i al cercle, un radar
SOCIETAT

La DGT surt a desmentir un dels mites més estesos entre els conductors

La DGT aclareix els marges de velocitat a què es pot superar un radar sense ser sancionat, i no són els que molts pensen

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha volgut sortir al pas per desmentir un dels rumors que més circulen entre els conductors. Fa referència al límit de velocitat a què es pot depassar un radar sense ser sancionats. Molts juguen amb aquell petit marge que concedeixen les autoritats i que alguns desconeixen.

Fa un temps la Guàrdia Civil es va pronunciar sobre 'la regla del 7'. En una via, amb el màxim permès per sota dels 100 km/h, s'aplica un límit de 7 km/h. Per sobre dels 100 km/h, el marge fixat és del 7% perquè no sancionin.

La DGT admet que l'excés de velocitat és una de les infraccions que més es cometen a Espanya. A l'any es multen quatre milions de conductors per aquest motiu. En alguns casos, aquest càstig és degut a l'excés de relaxació o a l'interès per esgotar al màxim el marge que concedeix el velocímetre.

Amb el detallat anteriorment, en una carretera amb el límit fixat als 70 km/h, a partir de 78 km/h saltarà el radar. A menys velocitat no ho farà. De la mateixa manera, en una autovia on es permet circular a 120 km/h, aquest dispositiu sancionarà en arribar a 128,4 km/h.

La DGT aprofundeix els marges d'error d'un radar

De manera generalitzada, segons la DGT, se sol utilitzar aquesta regla del 7 a les carreteres del nostre país. Tot i això, en alguns casos el marge d'error permès queda condicionat a una sèrie de factors específics. Aquest límit de velocitat per sobre es pot situar entre el 3% i el 7% en funció de si el radar té cinemòmetre nou o va patir una modificació.

Això provocarà que els usuaris hagin de circular amb més precaució. Des de la DGT indiquen a Xataka que aquests marges quedaran de la següent manera.

Un radar fix nou permet circular a les vies de fins a 100 km/h amb un marge de 3 km/h. Serà del 3% quan es tracti de carreteres amb un límit per sobre dels 100 km/h.

En el cas de radar mòbil nou passarà el mateix, però el màxim permès puja a 5 km/h en vies de fins a 100 km/h. A partir d'aquesta velocitat seran del 5%. Les mateixes xifres es tenen als radars fixos amb revisió periòdica.

Per la seva banda, als aparells mòbils amb revisió periòdica, el marge de fallada roman en 7 km/h per sota dels 100 km/h. Per sobre de la velocitat esmentada, el límit màxim serà del 7%.

Marge d'error de velocitats a les quals s'activa un radar

Tipus de radarMarge a menys de 100 km/hMarge a menys de 100 km/h
Radars fixos nous3 km/h3%
Radars mòbils nous5 km/h5%
Radars fixos amb revisió periòdica5 km/h5%
Radars mòbils amb revisió periòdica7 km/h7%

Tot i això, la DGT recomana ajustar sempre el ritme de circulació al que recull els senyals. Només així tindrem la seguretat que no ens multaran.

➡️ Societat

Més notícies: