Imatge de fons d´una carretera d´Espanya i una altra imatge en primer pla d´un radar autònom de la marca Vitronic

SOCIETAT

Què són els radars autònoms que arriben a Catalunya i multen 5 cops més?

Aquests radars diferencien entre el tipus de vehicle i la velocitat límit per a cadascú a la via per la qual circulen

Tots sabem que conduir sobrepassant els límits de la velocitat a la carretera provoca un augment dels accidents i de les víctimes mortals. Un problema que la DGT vol aturar instal·lant des de fa anys diferents radars, siguin fixos o mòbils. Avui ens centrem en uns nous radars autònoms, que han arribat a Espanya, i més concretament a Catalunya.

Parlem d'uns radars autònoms que ja s'utilitzen a altres països d'Europa, especialment a França, anomenats Enforcement Trailer. I que arribaran al nostre país per reforçar la seguretat viària a les carreteres catalanes.

El Govern va confirmar la compra de quatre radars autònoms l'any passat i dos començaran a funcionar el mes d'abril. Mentrestant, els altres dos començaran a operar abans que s'acabi el 2024.

Per la seva banda, el Govern també ha informat que es col·locaran en carreteres on es produeixi una concentració més gran d'accidents. I on la velocitat excessiva sol ser un problema important.

Així són els radars autònoms que seran una realitat a Espanya el 2024

Aquests quatre radars han costat 1.067.391,02 €. Dins aquest contracte s'engloba el subministrament d'equipament perquè el Servei Català de Transit executi una gestió de forma centralitzada de totes les infraccions que registrin aquests radars. Una inversió que ha provocat certes crítiques en partits polítics com Vox, a les xarxes socials del polític de la Diputació de Barcelona, Jordi de la Fuente.

Ens referim a uns radars autònoms creats per l'empresa Vitronic que són una mena de remolc amb rodes d'una tona i estan blindats. Treballen gràcies a un important rang que pot arribar a 75 metres de distància i detecta infraccions a diversos carrils alhora.

Els radars que arriben a la primavera a Catalunya i multen cinc vegades més que els fixos

Són uns radars que diferencien entre la classe de vehicle i la velocitat límit per a cadascun d'aquests a la via per on circulin. A més de funcionar per Wi-Fi, de manera que les infraccions les processa de forma instantània.

El cas és que aquests radars es poden moure per si mateixos per la via i tenen fins a deu dies d'autonomia. Per tant, són un tipus de radars que tenen l'objectiu d'agafar per sorpresa els seus infractors, que controlen més els radars fixos o mòbils.

Aquests radars multen molt més que els esmentats anteriorment, i per exemple a França a l'any registren cadascun al voltant de 14.000 multes, cinc vegades més que un de mòbil. I gairebé tres cops més que un radar fix.