Atent al detall que s'acaba de filtrar sobre la Loteria de Nadal: sorprenent
Desvelem quines són les províncies espanyoles que menys i més gasten per habitant a la Loteria de Nadal
La Loteria de Nadal és una tradició a Espanya, i com cada any, les expectatives sobre els premis són altíssimes. Tot i això, aquest 2024 s'ha filtrat una dada sorprenent: no totes les ciutats tenen el mateix comportament quan es tracta de gastar en dècims per a aquest sorteig tan especial.
Segons els últims informes, les ciutats més "gastadores" a la Loteria de Nadal són les que lideren en la despesa mitjana per habitant. I algunes fins i tot superen els 200 euros de mitjana per persona. Això reflecteix no només la il·lusió pels grans premis, sinó també una veritable tradició de participar-hi.
Les províncies d'Espanya on més es gasta a Loteria de Nadal
Soria va gastar de mitjana per habitant 245,56 euros, un rècord que fa efecte en les ganes de joc que hi ha en aquesta província. I això no és ara, ja que Soria ha encapçalat aquest rànquing en anys anteriors.
Burgos i Palència (Castella i Lleó), se situen a la segona i tercera posició, amb 130 i 122,87 euros respectivament per habitant.
Aquestes són les províncies més 'garrepes'
Al costat oposat, també es troben les ciutats més "garrepes". Ceuta i Melilla, amb una despesa per càpita de 16,20 i 17,82 euros, respectivament, són les que menys gasten.
Val a dir que la mitjana nacional està sobre els 71 euros. Altres llocs amb escassa despesa són les Illes Balears i Canàries. A les dues illes, la despesa mitjana per habitant no sobrepassa els 43 euros.
El comportament ha canviat en els darrers anys, i algunes regions han incrementat la seva despesa considerablement. Ciutats com Madrid i Barcelona estan entre les més generoses, mentre que a regions més petites o rurals, com algunes de Castella-la Manxa o Andalusia, s'observen despeses més moderades.
El que reflecteix tanta diferència de despesa entre províncies
Aquest fenomen està lligat, en part, al nivell econòmic de cada zona i, sobretot, a la cultura local relacionada amb la loteria. A més, aquestes dades poden estar influïdes per campanyes de màrqueting i la creixent disponibilitat de venda de dècims a través de plataformes digitals.
L'augment de la despesa és un senyal que l'interès per participar a la Loteria de Nadal continua sent fort. Tot i que l'entusiasme varia depenent de la ciutat.
El sorprenent contrast entre les ciutats que més i menys inverteixen en aquest sorteig reflecteix una cosa clara. I són les diferències econòmiques com les tradicions locals que perduren, fent de la Loteria de Nadal una manifestació única de la cultura espanyola.
Més notícies: