Aquest son els diners que costa gravar l'anunci de la Loteria de Nadal: de bojos
Desvelem quants diners costa fer aquests icònics anuncis previs a la celebració del Sorteig de Nadal
Cada any, l'anunci de la Loteria de Nadal es converteix en un veritable esdeveniment per a milions d'espanyols. Amb emotives històries i un toc de màgia, no és estrany que molts es preguntin quant costa produir un anunci tan memorable. La xifra, encara que sorprenent, reflecteix l'esforç i la magnitud d'aquesta campanya publicitària.
El cost de gravar l'anunci de la Loteria de Nadal varia any rere any. Però en els darrers temps s'ha sabut que el pressupost pot superar els 2 milions d'euros.
Els diners que costa gravar un anunci de Nadal: veure per creure
Aquesta xifra té en compte tot el procés de creació. Des de l'elaboració del guió, la producció, la contractació d'actors i la filmació fins a la postproducció i els drets d'emissió.
Per exemple, el pressupost ha estat de fins a tres milions d'euros als sorteigs del 2017 i del 2018. Parlem de 3 i 2,2 milions d'euros, respectivament.
El 2012, es van gastar 3,5 milions d'euros a l'anunci de la Loteria de Nadal
Uns anys abans, el 2013, la despesa va ser de 1,1 milions; i el 2014 va ser d'1,9 milions. Ja el 2015, van ser gairebé tres milions d'euros, baixant el 2016 a 800.000 euros, igual que el 2019.
Això sí, va ser el 2012 quan, en plena crisi econòmica, el cost de 'La Fàbrica dels somnis' va arribar als 3,5 milions d'euros. Sens dubte, un dispendi econòmic en una època en què el país encara venia assotat per la crisi. Molt menys va costar l'anunci de l'any 2023, el cost de 750.000 euros.
No s'han revelat els detalls econòmics de l'anunci del 2024
Pel que fa a la campanya del 2024, encara no se n'han revelat tots els detalls. Però el que sí que sabem és que serà una altra producció espectacular. Els anuncis de la Loteria de Nadal sempre són plens d'emoció i tenen un desplegament de mitjans considerable.
Perquè el missatge arribi a tots els racons del país, es fa una inversió important en la compra d'espais publicitaris. Això incrementa encara més el cost total de la campanya.
El que és clar és que cada euro invertit en aquest anunci té un retorn considerable. I és que la Loteria de Nadal és un dels sorteigs més populars d'Espanya, amb milions de butlletes venuts cada any. A mesura que s'acosta el desembre, tots esperen amb ànsies l'estrena que, com sempre, promet emocionar i fer-nos somiar amb la sort.
Més notícies: