Muntatge amb un carret al passadís d'un supermercat i les bosses de patates de les marques Doritos i Lay's i una llauna de refresc de la marca Pepsi
SOCIETAT

El conegut supermercat on no trobaràs més Pepsi, Doritos o Lay's

La famosa cadena ha pres la decisió dràstica d'eliminar els productes de tots els seus establiments

L'any nou arriba amb males notícies per als consumidors. I és que una coneguda cadena de supermercats ha pres una dràstica decisió amb què segurament molts no hi estaran d'acord.

Es tracta ni més ni menys que de Carrefour, que ha anunciat que eliminarà tots els productes de l'empresa Pepsico dels seus establiments. Així és, els clients de la famosa cadena francesa ja no trobaran a les botigues alguns articles de marques conegudes com Pepsi, Lay's, Doritos, 7Up o Chettos.

Carrefour diu adeu als productes de Pepsico

Carrefour ha dictaminat de manera radical la fi del negoci amb Pepsico després de percebre un "increment notable" dels preus. Així mateix ho ha comunicat la companyia als consumidors francesos, que aquests dies han pogut trobar a les botigues cartells advertint d'aquesta decisió.

Però la mesura presa per la cadena no només afectarà els establiments francesos, ja que també s'expandirà a la resta de països on opera. En aquest sentit, l'eliminació dels productes es farà també a totes les botigues Carrefour a Espanya, Itàlia i Bèlgica, segons ha explicat el portaveu francès de la cadena a l'agència Reuters.

Per part seva, Pepsico ja havia anunciat de manera pública la previsió d'aplicar "increments modestos" el 2024. Una notícia que, com s'aprecia, les cadenes no s'han pres molt bé, ja que Pepsico ja hauria incrementat notablement els seus guanys aquest darrer any amb l'augment dels preus.

Ara queda per saber què passarà amb els productes restants amb què disposa Carrefour. Hi ha l'opció que aquests siguin retirats de les botigues o que es mantinguin als prestatges fins a fi d'existències.

La lluita de les cadenes contra els preus cars, cada cop més en alça 

No és la primera vegada que Carrefour pren una decisió d'aquest calibre. L'any passat la mateixa cadena va llançar una campanya per justificar i avisar els consumidors de l'estratègia que han començat a fer servir algunes marques: menys quantitat i productes més cars. 

I és que des de fa dos anys, la lluita contra els preus elevats que ofereixen els fabricants ha fet que les cadenes es plantegin si surt rendible vendre segons quins productes. Pel que sembla, la resposta és no. 

➡️ Supermercats ➡️ Societat

Més notícies: