Muntatge amb foto de fons d´Ametller Origen, foto d´una dona sorpresa i foto d´unes patates
SOCIETAT

Un client es fixa a l'etiqueta de les patates d'Ametller Origen i al·lucina

La polèmica darrere de la procedència israeliana de les patates a Ametller Origen i la seva implicació per a la marca

Aquests últims dies la cadena de supermercats catalana, Ametller Origen, ha tornat a ser objecte d'una nova polèmica. En aquesta ocasió, la problemàtica se centra en la procedència dels seus productes.

Un client amb el nom @lopezmonne a través de la xarxa social X, abans Twitter, ha mostrat la seva decepció amb un tuit, després de conèixer que la procedència de les patates vingudes per la cadena provenien d'Israel.

Aquesta revelació ha generat una onada de crítiques i preguntes sobre la coherència de la cadena amb la imatge de promotora de productes de proximitat.

Les crítiques dels consumidors d'Ametller Origen

El tuit de @lopezmonne expressava el seu descontentament: "Benvolgut @AmetllerOrigen, segur que no és possible comprar patates que no hagin de viatjar 3.000 km? Segur que no es pot aconseguir cultivar patates al nostre país? Si per gestionar boscos i paisatges ens calen camps i agricultors, segur que no hi podem fer res?"

Aquest comentari reflecteix una preocupació compartida per molts consumidors sobre l'impacte ambiental i la sostenibilitat d'importar productes des de tan lluny.

Aquesta no és la primera vegada que Ametller Origen s'enfronta a aquest tipus de crítiques. En el passat han tingut diverses queixes, entre elles kiwis d'Itàlia, alvocats del Perú i síndries del Senegal.

Els clients carreguen contra la cadena, ja que aquesta presumeix d'oferir únicament productes de proximitat i d'alta qualitat.

La resposta d'Ametller Origen

En resposta a aquestes crítiques, la cadena ha intentat destacar una vegada més el seu compromís amb els productes locals i de proximitat, mitjançant publicacions a les seves xarxes socials.

Com a exemple, Ametller Origen ha promocionat les cols Kale cultivades a Ulldecona i les carxofes de Camarles, totes dues a Catalunya. Aquest contingut cerca demostrar que la cadena està del costat de l'agricultura catalana i també va de la mà amb la sostenibilitat.

No obstant això, com cal esperar, aquestes publicacions per part de la reconeguda cadena, no han estat suficients per aplicar als clients indignats i enganyats.

Aquests exigeixen més transparència i honestedat sobre la procedència dels seus productes. Així mateix, aquesta controvèrsia ha posat en dubte la promesa que fa Ametller Origen al seu lema d'oferir productes de proximitat.

La importància de la transparència

Aquesta polèmica portarà probablement seriosos conflictes a la cadena. Els consumidors valoren cada cop més l'honestedat, sostenibilitat i proximitat amb els productes que ofereix una marca. No podem oblidar que al capdavall són el que fan que la marca creixi i es mantingui en el temps.

Aquest cas és un recordatori a les empreses que van amb aquests lemes per bandera, que han de ser més curosos amb la procedència dels seus productes. La transparència amb els consumidors és el més important perquè una marca funcioni i els clients hi tinguin confiança.

➡️ Societat

Més notícies: