Carrefour revela els 2 productes bàsics que s'espera que baixin de preu el 2024
Bones notícies per a la butxaca dels consumidors de cara al 2024, hi ha previsió que alguns productes que tots comprem, baixin de preu
Fa temps que els preus estan molt elevats malgrat la baixada de l'IVA en certs aliments bàsics, com ara la pasta o el pa. En els últims dies, el director comercial de Carrefour a Espanya, Jorge Ybarra, ha vaticinat què pot passar amb els preus, fent èmfasi en les fruites i verdures. Almenys, a la seva cadena de supermercats, de cara al primer trimestre del 2024.
Ybarra ha xerrat amb el diari La Razón i se li ha preguntat per la deriva dels preus i quines previsions té la seva empresa. L'entrevistat assegura que, tot i que els preus han pujat de manera agressiva, "ara hi ha una certa estabilitat d'un mes a un altre".
El director de Carrefour assegura que fruites i verdures es vendran més barats
Per sort per als consumidors, la previsió d'Ybarra no pot ser més positiva i espera que alguns productes puguin començar a abaixar els preus al llarg del primer semestre. En aquest cas, es refereix a les fruites i les verdures, que actualment "estan molt alts" .
Pujada del preu de fruites i verdures des de setembre de 2022
FRUITA/VERDURA | % DE PUJADA |
Pastanaga | +36,4% |
Ceba | +32,8% |
Mandarina | +21,4% |
Taronja | +20,2% |
Patata | +19,8% |
Cirera | +19,7% |
Col | +19,7% |
Pebrot | +16,0% |
Mongeta tendra | +14,2% |
Opinant amb coneixement de causa, Ybarra ha destacat sobre Carrefour, que els costa "molt" apujar els preus. "Mesurem molt el que pugem i pugem el mínim necessari, anem superajustats”.
Així ha respost després de les crítiques de Podemos cap a diverses cadenes de primera línia que acusen de responsables en part d'aquesta pujada de preus. I és que, segons el partit morat, haurien engreixat els marges de manera exagerada.
Sobre els hàbits de consum actual de les famílies després d'aquestes pujades de preus, Ybarra afirma que els clients "compren amb més freqüència i menys. Aquest és un dels principals canvis que hem vist. En frescos, la gent compra, carn o peix a funció del preu", exposa.
Sobre la seva marca blanca, Jorge Ybarra adverteix que els seus clients demanen millores en aquesta, ja que "Espanya és un país amb un nivell de marca pròpia elevat". Això sí, no deixa de banda que el principal atractiu comercial de Carrefour són "les seves promocions, el seu gran assortiment o el Club Carrefour".
Més notícies: