La botiga barata que fa la competència a Lidl: milers de productes a menys d'1 €
Lidl s'enfronta ara a una cadena amb uns preus tan econòmics contra els quals és complicat combatre
Lidl és conegut per una cosa de sobres sabuda. Els preus baixos, tant en alimentació com en basar, són un reclam per a molts clients. A més, a les seves botigues trobem un catàleg molt variat al que no li manca qualitat.
Però Lidl s'està trobant ara amb un problema. I és que l'aparició de noves cadenes pot fer que ja no sigui tan preferida per als consumidors. Sobretot, perquè la competència aposta fort amb uns preus realment baixos.
Un exemple és la cadena holandesa Action. Sí que és veritat que la seva presència a Espanya és molt lluny de la de Lidl. Però això no implica que no es pugui expandir i començar a fer-li ombra.
Action sorgeix com una nova competència per a Lidl
El tipus de negoci que té Lidl ja no és tan exclusiu. Al nostre país cada cop arriben més cadenes que busquen oferir-nos tot el necessari a un preu més que econòmic. En aquest sentit, la cadena alemanya té complicat competir-hi.
I és que, per exemple en el cas d'Action, els preus oscil·len entre l'1 i els 3 euros. En el seu assortiment hi trobem més de 6.000 productes que es van canviant cada setmana. Tenim articles de decoració de la llar, per a mascotes, estris de cuina, productes d'higiene i begudes i menjar típic d'altres països.
A més de tenir preus molt competitius, també cal tenir en compte les ofertes d'Action. Aquestes van variant cada cert temps i fan que encara siguin més econòmics els seus productes. Això pot ser un gran reclam per a un client ansiós de preus baixos sense perdre qualitat.
Action és present a 11 països i s'expandeix per Espanya
Ara mateix, Action és present a 11 països d'Europa amb 2.386 botigues operatives. La realitat al nostre país està força per sota d'aquests números. I és que només compta amb 18 establiments a Espanya.
A això cal sumar-hi la distribució d'aquestes botigues, ja que es reparteixen entre Madrid, Barcelona i València. De tota manera, Action està en expansió i la seva darrera obertura ha estat fa quatre mesos a la localitat barcelonina de Barberà del Vallès. Per això mateix, fa la impressió que no s'acontentarà únicament amb les que té obertes.
Tot i això, queda lluny de la presència que Lidl té a Espanya. Els alemanys tenen més de 600 botigues que es reparteixen per tots els racons del nostre país. A més, el seu assortiment és molt més ampli i es completa amb l'apartat de la pàgina web.
De tota manera, això no vol dir que Action no es pugui convertir en un digne competidor. Caldrà esperar moviments per veure si arriba a més indrets d'Espanya. No serà per manca de demanda per part dels clients que estan començant a conèixer-la.
Més notícies: