Una dona fica la targeta de crèdit en un caixer, mentre un home mostra el seu enuig amb els seus gestos

SOCIETAT

L'avís del Banc d'Espanya a tots els que no estiguin contents amb el banc

El Banc d'Espanya envia un missatge a tots aquells que tinguin previst fer algun tipus de reclamació

El Banc d'Espanya té un missatge per a tots aquells que no estiguin satisfets amb la seva entitat financera. Des de fa anys s'acumulen les queixes, i moltes acabaran a l'organisme supervisor de manera equivocada. Per això ara fan una crida a la ciutadania.

Abans d'efectuar qualsevol "reclamació davant del Banc d'Espanya és imprescindible haver-ho fet prèviament davant del teu banc". A més, cal que "la seva resposta no et satisfaci o que no t'hagin contestat en el termini establert".

Però, com és lògic, caldrà acreditar prèviament aquest tràmit. Expliquen que és vàlid qualsevol escrit enviat a l'entitat financera, al marge del canal utilitzat o el departament al qual ens hàgim dirigit. Ja fos el servei d'atenció al client (SAC), el director d'oficina, la unitat de fraus o el departament de qualitat.

A més, també cal comptar amb la confirmació que aquesta reclamació ha estat rebuda pel destinatari. Entre els documents que s'hi admeten hi ha els següents:

  • Còpia de la reclamació amb la data i el segell del banc.
  • Carta de justificant de recepció.
  • Resposta de la companyia financera denegant la reclamació, sigui totalment o parcialment.
  • Justificant de l'enviament de la queixa i de l'acusament de rebut.

El Banc d'Espanya ofereix recomanacions per complir la legalitat

El Banc d'Espanya incideix en una sèrie d'aspectes en què s'ha de reparar per confirmar el compliment del tràmit davant el SAC.

  • Quan la reclamació es faci per mitjà del correu electrònic, cal proporcionar l'acusament de rebut del banc.
  • El formulari en línia només tindrà validesa si som capaços d'acreditar que l'entitat amb què operem ho ha rebut. Per fer-ho, es pot fer una captura de pantalla on aparegui l'"acusament de recepció". Una altra possibilitat és desar el missatge automàtic que emeten els bancs després de rebre aquest tipus de missatges.
  • Si la reclamació és motivada amb un pagament efectuat, les entitats tenen un formulari de càrrecs no reconeguts. Aquest document cobert valdrà per si mateix per tenir "per complert el tràmit de reclamació prèvia", recull el Banc d'Espanya al bloc.
  • En les reclamacions per manca d'atenció en el lliurament de documentació i informació sobre un producte bancari, l'àrea de queixes comprovarà que se sol·licités també per la via habilitada per la companyia financera a aquest efecte.

El Banc d'Espanya recorda que les entitats han de facilitar als clients les dades de contacte, tant d'atenció al client (SAC) com de defensors del client. Ja sigui a través de la seva web o a les mateixes oficines.

➡️ Bancs ➡️ Societat

Més notícies: