Imatge de fons d'unes factures de la llum amb una calculadora i una bombeta amb diversos cèntims, a més, una segona imatge d'una aixeta amb aigua sortint i una dona sorpresa
SOCIETAT

L'avís del Banc d'Espanya a qui tingui domiciliada la llum i l'aigua a l'abril

El Banc d'Espanya ens informa dels dos requisits que hem de complir si volem tornar un rebut

Al nostre país, a l'hora de pagar els subministraments corresponents de casa nostra, per exemple la llum, l'aigua o el gas, ho solem fer a través de domiciliació bancària.

Sens dubte, és la manera més còmoda de pagar aquesta sèrie de despeses que hem d'abonar religiosament cada mes. Així, cada cop que ens vulguin cobrar alguna factura, ens oblidem de tot i el nostre banc ens cobrarà aquestes quantitats de forma automàtica.

Sobre aquest assumpte, el Banc d'Espanya ens ha avisat que tenim dret a poder fer alguna devolució d'alguna d'aquestes domiciliacions de manera puntual.

Avís important del Banc d'Espanya si volem tornar un rebut d'aigua o llum

Això sí, sempre caldrà donar unes raons concretes i justificades, perquè si no és així, podrem tenir problemes importants. Hem d'explicar dins el termini i en la forma escaient al nostre banc el motiu pel qual volem que se'ns torni un pagament.

Si no ho fem bé, hi ha perill que les companyies d'aigua o llum amb què treballem pensin que volem deixar la relació contractual amb aquestes. I ens poden tallar el subministrament sense avís previ.

En un altre ordre de coses, si executes la devolució de la factura a un organisme públic, vigila amb les conseqüències d'aquesta acció. I és que podries perdre alguna subvenció que t'estiguin abonant i fins i tot podries patir recàrrecs.

Cal justificar la devolució per no tenir problemes

Per no tenir problemes a l'hora de tornar algun rebut, al Banc d'Espanya exposen que hem de complir dues premisses, sempre avisant amb temps.

  • El ciutadà no compta amb informació del càrrec bancari
  • Que després de diversos abonaments d'un pagament que sigui més elevat del que és normal, no tinguem un rebut

El Banc d'Espanya insisteix que sobretot el més important és tenir un motiu de pes perquè sol·licitem aquesta devolució. "La normativa de serveis de pagament contempla el dret del client a ordenar la devolució dels rebuts o càrrecs domiciliats que l'entitat ha d'atendre", explica.

Si ens atenim a normativa vigent, el termini que tenen els usuaris per fer aquesta devolució dels rebuts és de 8 setmanes a 13 mesos. Aquesta diferència de temps es relaciona que hi hagi o no una autorització prèvia.

Si pel que sigui, no hi ha autorització, la nostra entitat bancària té fins a 10 dies hàbils per tornar aquest abonament o bé justificar-ne el rebut.

➡️ Bancs ➡️ Societat

Més notícies: