El Banc d'Espanyaofereix els millors trucs sobre el dret que tenen els clients de diferents serveis si volen tornar algun rebut, com el de la llum o el gas. Això sí, assenyalen que han de fer aquesta gestió amb una explicació concisa del motiu a les entitats. I és que sinó, en fer aquest acte, les empreses de llum, entre d'altres, podrien pensar que es renuncia als serveis i et poden suspendre el subministrament a casa teva.
Per això, el Banc d'Espanya, sabent que el client té dret a ordenar la devolució de rebuts domiciliats, marca una cosa concreta. I no és res més que: cal complir certs requisits per demanar la devolució d'un rebut que s'hagi autoritzat anteriorment.
Això sí, explica una vegada i una altra que és molt important especificar de forma directa quin és el motiu de la devolució d'un rebut.
TIPUS DE REBUT | TERMINI DE DEVOLUCIÓ (des del càrrec en compte) |
Autoritzat | 8 setmanes |
No Autoritzat | 13 mesos |
Si ens fixem en la regulació vigent, tots els usuaris tenen un temps per tornar els rebuts: entre vuit setmanes dels autoritzats i 13 mesos, els no autoritzats.
En cas que el cobrament fos autoritzat, el banc haurà de tornar l'import cobrat en 10 dies hàbils, com a molt. O bé té l'opció de donar una justificació prou sòlida per no fer-ho
Cal tenir en compte que, el fet de no realitzar aquesta operació de forma correcta podria generar problemes al client en qüestió. Per exemple, es podria donar la finalització del servei si torna un rebut per error o per requeriment de liquiditat mal justificada.
Això sí, si s'explica en temps i forma a la companyia proveïdora del servei el que ha passat i el motiu de la devolució del rebut, no hi hauria d'haver cap problema.
Si no fos així, l'empresa entendria que és una cancel·lació de contracte i les condicions contractuals ja no valdrien. Si parlem de tornar rebuts d'organismes com l'Agència Tributària o la Seguretat Social, us pot comportar certs recàrrecs o perdre subvencions. Amb tot, podria generar penalitzacions extres per al pagador.