Un client esclata contra Ametller Origen per una imatge: no calen més paraules
Ametller Origen ha tornat a rebre crítiques per part dels clients, després d'una imatge força lamentable
La cadena de supermercats Ametller Origen, coneguda pel seu compromís amb el medi ambient, torna a ser al centre de la polèmica. Des dels seus inicis ha estat promovent i presumint de la seva estratègia sostenible, sobretot pel que fa als seus envasos.
De fet, Ametller Origen assegura que aquests compten un nou ecodisseny, que els fa ser sostenibles i alhora reduir l'impacte ambiental. Aquesta idea és part de la seva campanya per tenir cura del planeta, com es destaca a l'Anuari de Corresponsables 2024 .
Ametller Origen torna a rebre crítiques dels clients
Tot i això, la imatge que vol transmetre la cadena sembla que no és tan sostenible com predica. En resposta a un tuit del compte @corresponsables, en què esmentava i elogiava el compromís de la marca amb la sostenibilitat, un client va replicar amb una simple foto.
La imatge que va pujar l'usuari de la xarxa social X @JRRimbau mostrava fruites tallades i envasades en recipients de plàstic, juntament amb una forquilla també de plàstic. Una imatge força incoherent amb els suposats valors de la cadena de supermercats.
Una imatge que val més que mil paraules
La veritat és que la imatge compartida pel client no necessitava més paraules. L'acudit s'explica sol: mentre Ametller Origen presumeix de ser líder en sostenibilitat, la realitat mostrada és una altra.
L'elecció d'envasos de plàstic i l'ús de forquilles de plàstic d'un sol ús són contradictoris en el discurs de la marca, de sostenibilitat i la minimització de l'impacte mediambiental. Tot i això, no és res de nou amb la cadena de supermercats, ja que molts altres usuaris han expressat amb anterioritat la seva decepció amb Ametller Origen.
Les crítiques més habituals a Ametller tenen a veure amb l'origen dels seus productes de proximitat i les acusacions de practicar el greenwashing. És una estratègia en què les empreses es mostren més ecològiques i amb una imatge diferent del que realment són.
En definitiva, és imprescindible que empreses com Ametller Origen, que promouen aquest discurs públic de sostenibilitat i ecologisme, siguin coherents. I, per això, és important cuidar més aquest tipus de detalls. En cas contrari, els clients se sentiran enganyats.
Ametller Origen s'enfronta novament al desafiament de demostrar el seu real compromís amb els seus valors de marca i el missatge que transmet. Els consumidors són cada cop més conscients i crítics, i esperen que les empreses compleixin els estàndards que promouen.
Més notícies: